4 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 uren geleden door Bob Hagendijk.)
(10 uren geleden)datakneder schreef: in Doetinchem een enkelzijdig ongeluk heb gehad.
Ai dat lijkt in 1 klap van 22 naar 0 km/u. Gelukkig lijkt het voor jou (redelijk) goed afgelopen, maar laat je fiets even goed nakijken, dat is een klap die het chassis van voor tot achter opvangt, waardoor er ook schade kan ontstaan op plekken die je misschien niet verwacht.
(, 04:22 PM)365cycle schreef:(, 01:28 PM)Gideonaut schreef: Tja of het slim was of niet heb ik nu niet zoveel aan, het is gebeurt, ik ben normaal ook niet echt van het schelden of meppenHet is een reflex, daar kan je waarschijnlijk niet zoveel aan doen op het moment zelf. Als je meppen gaat oefenen bij de juiste docent wordt het mentaal een beetje losgekoppeld van je impulsen, daar doelde ik meer op. Heeft bij mij voor een hoop rust gezorgd, en ik heb een stuk non-verbale communicatie geleerd waarmee ik mensen op afstand kan houden in situaties die vroeger zouden escaleren.
Ik ben van mezelf erg rustig, tot nu toe elke situatie in mijn leven met praten op kunnen lossen, ook bij wat duwen geef ik niet de eerste klap. Maar ben dit jaar in een korte periode een paar keer dezelfde automobilist tegengekomen die als een volslagen idioot rondreed. Zo een die veel te hard rijdt, iedere fout van een ander afstraft met knipperen en snijden, niet alleen tegen mij maar ook andere autos. Dat soort personen vinden zichzelf geweldig rijden, tot iemand (of hijzelf) een foutje maakt en er geen ruimte meer is om het op te lossen. Na 3 idiote acties bij het politiebureau gestopt (gebeurde daar steeds vlakbij rond dezelfde tijd). Situatie uitgelegd en een dag later zag ik een politieauto achter hem rijden (hij kwam me altijd tegemoet) en daarna heb ik hem nooit meer gezien. Ik vermoed dat er een goed gesprek mee is gevoerd.
Ik heb regelmatig situaties waarbij ik geen voorrang krijg of een medefietser een rare stunt uithaalt, en nooit heb ik de neiging tot fysiek geweld. Maar, als diegene een keer was gestopt had ik ook niet voor mezelf ingestaan denk ik. Ik snap wel wat je zegt, als je vaker die neiging hebt moet je er wat mee doen, maar ik denk dat iedereen in een situatie kan komen waarbij hij/zij zich zo bedreigd voelt dat er een knop omgaat.