3 uren geleden
(10-Nov-2025, 04:21 PM)ZoefZoef schreef: Ik wilde mn velomobiel nog weleens in een parkeergarage zetten. Gewoon eentje van een supermarkt. Dr is altijd wel een plek waar je niet in een vak staat maar ook niet in de weg.Jup, dat doe ik ook vaak. Bijkomend voordeel is dat automobilisten veel banger zijn voor krassen dan fietsers. De kans op schades is een stuk kleiner tussen de auto's, tenzij je precies achter een parkeerplaats of in een bocht staat.
(, 07:00 PM)Niels van der Wal schreef: Om gelegenheidsdiefstal tegen te gaan zet ik mijn fiets altijd aan iets vast.
Met de velo verbind ik de tilbeugel middels een kabelslot aan een hek, fietsenrek of regenpijp.
(, 07:45 PM)ZoefZoef schreef: Probleem is dat als ze rondrijden met een bus ze daarin ook heel makkelijk een betonschaar mee kunnen nemen.Die tilhaak, da's niet echt een handig ding om 'm aan vast te zetten. Of je nou een losse tilhaak óp de fiets hebt of een gat in het carbon, in beide gevallen is het carbon daar superdun. Ik heb mijn tilhaak destijds letterlijk uit de DF getrokken door rustig weg te rijden terwijl de kabel nog vast zat.
(, 07:45 PM)ZoefZoef schreef: Daarom zit ik m liever of uit zicht op een plek waar je 'm niet verwacht of zo in zicht dat je heel makkelijk betrapt kan worden of je kenteken achterhaald kan worden. Vandaar de suggestie van een parkeergarage. Daar hangen camera 's voor de slagboombedieneing en om treintje rijden te voorkomen.In het beeld van een camera parkeren is helemaal top.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.