Ik rijd inderdaad behoorlijk goed door, dat zeggen mijn medeliggers bij een groepsrit ook
Ik reed afgelopen zomer met de Fujin mee aan een lange tocht die ik had uitgestippeld, maar ondanks dat ik in een vrij zwaar verzet vertrok kreeg ik nog klachten dat ik te vlot vertrok.
Mijn woon-werk rit heeft 2 behoorlijk verschillende helften qua rijden. De helft aan de kant van mijn werk heeft regelmatig kruisingen waar ik moet voorrang geven of toch minstens uitkijken wat er aankomt, dus regelmatig duidelijk vertragen of stoppen. Eenmaal ik op de helft dichter bij huis zit kan ik veel meer vlot doorrijden, dan zijn het meestal langere wegen waar ik voorrang en/of goed overzicht heb. Het hoogste punt van de rit (75m) ligt ook zowat op dat overgangspunt. Thuis (50m) en het werk (40m?) liggen wat lager. Vooral 's avonds is dat voordelig omdat dit "vals plat" toch wat extra snelheid geeft die ik op dat stuk ook effectief kan benutten.
Bij snelle zomerritten naar huis kan ik in de eerste helft 35-36 gemiddeld halen, in de 2de helft haal ik op een snelle dag gemiddeldes tot soms zelfs iets boven de 45. De trajectcontrole van 50 km/h is dan best wel grappig aangezien ik dan regelmatig sneller ben dan de auto's
(wel nog altijd onder de flitsmarge)
In de winter kan ik op het ganse traject rekenen op 31-32 gemiddeld 's morgens en 34-36 's avonds in doorsnee omstandigheden.
Banden vooraan: marathon greenguard 47 mm, achteraan CCU 50 mm.
Ik reed afgelopen zomer met de Fujin mee aan een lange tocht die ik had uitgestippeld, maar ondanks dat ik in een vrij zwaar verzet vertrok kreeg ik nog klachten dat ik te vlot vertrok.Mijn woon-werk rit heeft 2 behoorlijk verschillende helften qua rijden. De helft aan de kant van mijn werk heeft regelmatig kruisingen waar ik moet voorrang geven of toch minstens uitkijken wat er aankomt, dus regelmatig duidelijk vertragen of stoppen. Eenmaal ik op de helft dichter bij huis zit kan ik veel meer vlot doorrijden, dan zijn het meestal langere wegen waar ik voorrang en/of goed overzicht heb. Het hoogste punt van de rit (75m) ligt ook zowat op dat overgangspunt. Thuis (50m) en het werk (40m?) liggen wat lager. Vooral 's avonds is dat voordelig omdat dit "vals plat" toch wat extra snelheid geeft die ik op dat stuk ook effectief kan benutten.
Bij snelle zomerritten naar huis kan ik in de eerste helft 35-36 gemiddeld halen, in de 2de helft haal ik op een snelle dag gemiddeldes tot soms zelfs iets boven de 45. De trajectcontrole van 50 km/h is dan best wel grappig aangezien ik dan regelmatig sneller ben dan de auto's
(wel nog altijd onder de flitsmarge)In de winter kan ik op het ganse traject rekenen op 31-32 gemiddeld 's morgens en 34-36 's avonds in doorsnee omstandigheden.
Banden vooraan: marathon greenguard 47 mm, achteraan CCU 50 mm.