Meestal rijden de lokale boeren zelf wel voorzichtig, maar het zijn de ingehuurde loonwerkers, vaak jonge gasten met een onverantwoorde tijdsdruk als het oogsttijd of hooitijd die vaak roekeloos rijden. Aan de kant gaan is pas verstandig als je nadrukkelijk merkt dat ze je gezien hebben, daarvoor kun je beter op de best zichtbare plek rijden, meestal zo rond het midden van de weg.
Ook met de velo waarmee ik ongeveer hun snelheid heb, heb ik ze liever niet vlak achter me als ze haast hebben, ik blijf dan midden op het smalle weggetje voor ze tot ik op een erf echt goed kan uitwijken. Bij tegemoetkomende probeer ik pas aan de kant te gaan als ze zelf vaart geminderd en voor de berm gekozen hebben.
Ook met de velo waarmee ik ongeveer hun snelheid heb, heb ik ze liever niet vlak achter me als ze haast hebben, ik blijf dan midden op het smalle weggetje voor ze tot ik op een erf echt goed kan uitwijken. Bij tegemoetkomende probeer ik pas aan de kant te gaan als ze zelf vaart geminderd en voor de berm gekozen hebben.