3 uren geleden
Als een mij tegemoet komend voertuig de hele breedte van de weg nodig heeft, wat op de smalle weggetjes waar ik van hou nogal eens voorkomt, ga ik zo goed mogelijk aan de kant. Waar mogelijk op een erf toegang of inhaal plek. Ik ga er altijd van uit dat de bestuurder aan het werk is en dat ik een plezier ritje aan het maken ben.
Maar ik verwacht ook van hun dat ze stoppen met voor zo'n plek als ze de berm niet in kunnen. Ik ga niet een berm in met mijn VM als ik niet zeker weet dat het veilig is en te vaak zijn er hoogte verschillen of een nare spleet tussen het wegdek en de hobbel strook ernaast waar mijn wiel tussen kan komen.
Achterop komende voertuigen hebben te wachten tot ik een veilige plek zie.
En meestal krijg ik een prettige reactie van die chauffeurs, die zien ook dat ik mijn best doe.
Auto's die de hele weg nodig hebben moeten meer geduld hebben, ik ben niet bereid om automobesitas te ondersteunen.
Maar ik verwacht ook van hun dat ze stoppen met voor zo'n plek als ze de berm niet in kunnen. Ik ga niet een berm in met mijn VM als ik niet zeker weet dat het veilig is en te vaak zijn er hoogte verschillen of een nare spleet tussen het wegdek en de hobbel strook ernaast waar mijn wiel tussen kan komen.
Achterop komende voertuigen hebben te wachten tot ik een veilige plek zie.
En meestal krijg ik een prettige reactie van die chauffeurs, die zien ook dat ik mijn best doe.
Auto's die de hele weg nodig hebben moeten meer geduld hebben, ik ben niet bereid om automobesitas te ondersteunen.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,