3 uren geleden
(4 uren geleden)365cycle schreef:(5 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Waar mogelijk op een erf toegang of inhaal plek. Ik ga er altijd van uit dat de bestuurder aan het werk is en dat ik een plezier ritje aan het maken ben.Is dat altijd zo dan? Ik ben ook best vaak onderweg van/ naar werk, en heb dan ook vaak weinig tijd.
Jij bent dan onderweg met weinig tijd, ik kom alleen op dit soort smalle weggetjes tijdens plezier ritten.
Maar zelfs als je met haast onderweg bent kost even opzij gaan niet meer tijd dan stoppen op een kruispunt of wachten voor een stoplicht. Het is maart zelden dat het voertuig dat langs komt zowel breed als erg langzaam is terwijl er daar geen andere opties zijn om het te ontwijken.
De laatste keer dat dat mij gebeurde op een fietspad had ik uit kunnen wijken naar de weg ernaast, wel een drukke weg waar ik op het fietspad links naast de weg was. Dat voertuig (hoogwerker) had al meer ruimte nodig dan het fietspad en het verkeer op het fietspad, fietsers, een ruiter te paard en ik, werden bij een bospad gestopt door mannen in gele hesjes. Dus met opties die de ruiter nam door het pad in te gaan. En om de weg op te gaan of over te steken wat ik negeerde.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,