(2 uren geleden)ZoefZoef schreef: Ik bedoelde het idd niet slecht, maar vind het wel opvallend. Voor zover ik me herinner is ie met 3 van zn velomobielen al van de weg gedrukt met soms schade tot gevolg. Dat zijn dus minimaal 3 individuele gevallen.
Ik ben met de Velayo van de weg gereden door een chagrijnige oude man en ik ben met de DF van de weg de berm in geduwd door een chagrijnige oude man, wat is de derde?
Dat in mijn 15 jaar ligfietsen vind ik best knap hoor, mag van mij ook liever minder maar ik rij al sinds jonge leeftijd heel defensief en voornamelijk gewoon op het fietspad voor zover het kan.
Er zal vast wel een stukje eigen schuld in zitten, met name dat ik weiger de berm in te rijden om een automobilist voor te laten gaan. Ik ga ook niet stoppen en uitstappen zodat ik met mijn velo in hand langs de weg kan gaan staan zodat de royale bestuurder met alle ruimte kan passeren.
Nu ben ik ondertussen ook wat ouder en een paar ervaringen rijker, m'n lontje is een heel stuk korter geworden, wat denk ik ook wel invloed heeft op m'n rijgedrag maar ik weet heus wel dat ik het nooit van m'n leven ga winnen van een auto dus ik let echt wel op. Ik ben ook zeker niet van plan om een peperdure fiets op het spel te zetten om mijn ego te stroken..
+ als je hier van de weg gereden word is het game over, je komt niet meer uit de berm, niet fietsend tenminste, er zit zo'n 4 tot 6 centimeter verschil tussen de berm en de straat/asfalt. Hier op de foto kan je het goed zien, maar in veel gevallen zit deze detail verstopt onder het gras.
![[Afbeelding: IMG-20251104-154340227.jpg]](https://i.ibb.co/0jCXp5XQ/IMG-20251104-154340227.jpg)
De witte streep = bodem van de DF.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | Raptobike | Optima Baron (custom) | Quattrovelo 175