..na 5 maanden ofzo ik nu eindelijk weer echt km'ers kan gaan maken met de roets.
De kabels voor de verlichting door de achtervork zitten er weer in, doorgeeknipte draden zijn weer gesoldeerd en voor- en achterlicht worden nu gevoed door het voorwiel en naafdynamo van zn voorganger. Ombouw en upgrade geslaagd dus
Door de jaren heen en een stuk of 8 roetsen verder zit ik nu op het punt dat de upgrades wel zo'n beetje klaar zijn. Er valt niet veel meer te upgraden en Ik heb geen verdere wensen meer op roersgebied. De roets zoals ie er nu staat, gaat niet meer verkocht worden voorlopig.
Upgrades 222:
222 CVT Revolver (alu snek, stalen aandrijfkabel)
222 Revolver standaard (kunstof snk, dyneema aandrijfkabe)
222 Revolver idem, net wat mooier/beter staat
222 Revolver idem, met schijfremmen en naafdynamo
Ondertussen was de zoektocht naar een tweedehands Thys 209 al even bezig tot ik met wat geluk mn eerste 209 in mn eigen woonplaats en zo werd de realisatie van het bezitten en rijden van een 209 een feit, maar ook hier kwamen upgrades, want mn eerste 209 roets had een beschadiging op het frame. Bij een val vij de voorganger waren de bussen in het frame waar je de bidonhouder vastschroeft losgebroken. Reden voor een upgrade naar een onbeschadigd exemplaar.
In die tijd reed ik er weinig mee, had ik zicht op.een goedkope fonkelnieuwe doch 10 jaar oude 222 die fraai uitgerust was voor weinig dus heb ik de 209 te koop gezet en utieindelijk verkocht voor een prijs waarvoor ik een onbeschadigd exemplaar met niet al teveel opleg zou kunnen terugkopen als er eentje aangeboden zou worden. Tijdje zonder roets gezeten omdat ccrona en het ophalen van de 222 maar werd uitgesteld.. En nog voordat deze 222 hier thuis stod kreeg ik een aanbod voor de 209 met naafdynamo waar ik een kleine 3 jaar op rondgereden heb tot ik afgelopen zomer de 2018-mpdel kon kopen.
209:
209 - beschadigd frame, ca 4 jaar gehad.
(222 revolver, nieuw maar oud, 10km op de teller max.)
209 met naafdynamo, 37km op de teller bij aankoop, ca 3,5 jaar op rondgereden.
209 , nieuwste uitvoering, geheel zwart >2018- frame
En met het overzetten van het voorwiel met naafdynamo en de verlichting nu eindelijk weer werkend zit het upgraden er nu op
Heeft wat langer geduurd dan gedacht omdat het omzetten van de wielen niet lekker liep vanwege een bus in de voorvork waardoor wiel omzetten niet direct mogelijk was.. En dan staan er dus rustig maanden 2 niet-rijdbare roetsen half uit elkaar aan de kant
Maar goed, blij dus. Licht werkt weer, nieuwe sloffen voor en achter. De eerstkomende jaren kan ik weer lekker roetsen en wat vet verbranden. Paar maandjes niet roetsen en teveel eten heeft me een paar kilo's winterspek opgeleverd dat eraf moet
Ik geloof dat ik klaar ben voor 2026
De kabels voor de verlichting door de achtervork zitten er weer in, doorgeeknipte draden zijn weer gesoldeerd en voor- en achterlicht worden nu gevoed door het voorwiel en naafdynamo van zn voorganger. Ombouw en upgrade geslaagd dus

Door de jaren heen en een stuk of 8 roetsen verder zit ik nu op het punt dat de upgrades wel zo'n beetje klaar zijn. Er valt niet veel meer te upgraden en Ik heb geen verdere wensen meer op roersgebied. De roets zoals ie er nu staat, gaat niet meer verkocht worden voorlopig.
Upgrades 222:
222 CVT Revolver (alu snek, stalen aandrijfkabel)
222 Revolver standaard (kunstof snk, dyneema aandrijfkabe)
222 Revolver idem, net wat mooier/beter staat
222 Revolver idem, met schijfremmen en naafdynamo
Ondertussen was de zoektocht naar een tweedehands Thys 209 al even bezig tot ik met wat geluk mn eerste 209 in mn eigen woonplaats en zo werd de realisatie van het bezitten en rijden van een 209 een feit, maar ook hier kwamen upgrades, want mn eerste 209 roets had een beschadiging op het frame. Bij een val vij de voorganger waren de bussen in het frame waar je de bidonhouder vastschroeft losgebroken. Reden voor een upgrade naar een onbeschadigd exemplaar.
In die tijd reed ik er weinig mee, had ik zicht op.een goedkope fonkelnieuwe doch 10 jaar oude 222 die fraai uitgerust was voor weinig dus heb ik de 209 te koop gezet en utieindelijk verkocht voor een prijs waarvoor ik een onbeschadigd exemplaar met niet al teveel opleg zou kunnen terugkopen als er eentje aangeboden zou worden. Tijdje zonder roets gezeten omdat ccrona en het ophalen van de 222 maar werd uitgesteld.. En nog voordat deze 222 hier thuis stod kreeg ik een aanbod voor de 209 met naafdynamo waar ik een kleine 3 jaar op rondgereden heb tot ik afgelopen zomer de 2018-mpdel kon kopen.
209:
209 - beschadigd frame, ca 4 jaar gehad.
(222 revolver, nieuw maar oud, 10km op de teller max.)
209 met naafdynamo, 37km op de teller bij aankoop, ca 3,5 jaar op rondgereden.
209 , nieuwste uitvoering, geheel zwart >2018- frame
En met het overzetten van het voorwiel met naafdynamo en de verlichting nu eindelijk weer werkend zit het upgraden er nu op
Heeft wat langer geduurd dan gedacht omdat het omzetten van de wielen niet lekker liep vanwege een bus in de voorvork waardoor wiel omzetten niet direct mogelijk was.. En dan staan er dus rustig maanden 2 niet-rijdbare roetsen half uit elkaar aan de kantMaar goed, blij dus. Licht werkt weer, nieuwe sloffen voor en achter. De eerstkomende jaren kan ik weer lekker roetsen en wat vet verbranden. Paar maandjes niet roetsen en teveel eten heeft me een paar kilo's winterspek opgeleverd dat eraf moet

Ik geloof dat ik klaar ben voor 2026