05-Jan-2026, 09:42 PM
(05-Jan-2026, 03:00 PM)SnoekL#35 schreef: Ik heb een 40mm CCU onder m'n Snoek achteraan en daar raakte ik 'n paar dagen geleden onze besneeuwde oprit niet mee op, hij slipte gewoon door. Gelukkig hielden de 2 voorwielen de Snoek nog wel op z' n plaats, anders had ik m' n eerste uitschuiver al gemaaktOp volle druk?
Net een klein rondje gereden met de Tuna. De GP5k die daar achter op ligt is echt geen winterslof, en is nu vrij zacht (~3 bar denk ik), dat heb ik bewust zo gelaten. Ik ging onder andere een spekgladde parkeergarage helling op waar ik met naar beneden lopen al echt op moest uitkijken dat ik niet onderuit ging. De Tuna slipte wel wat door, maar ik kwam wel boven.
Met de vouwfiets ging het dus helemaal prima, op de hele grote harde brokken sneeuw na, maar daar kom je met niets fatsoenlijk doorheen, een fietser (zelfs ondergetekende) is daarvoor gewoon te licht.
(05-Jan-2026, 03:39 PM)Gideonaut schreef: Ik kwam de Goejanverwelledijk ook niet op met de urbans onder de QV, ik moest in volle schaamte terug naar beneden rollen en uitstappen om vervolgens de fiets omhoog te duwen..Verteerde Urbans, daar is de flex dan ook wel uit lijkt me?
Ik zag goedkope double fighter bandjes, lijkt me leuk om te testen gezien ik nog met de verteerde urbans van Ben zit.
En natuurlijk, Urbans zijn geen keiharde winterbanden, dat snap ik ook wel. Maar voor wat het is, is het echt een ontzettend goede allrounder. De toegevoegde waarde van alles behalve een set spijkerbanden zoals Bobslee heeft zie ik niet echt.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.