30-Apr-2017, 09:29 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-Apr-2017, 09:32 PM door Wim -de roetsende.)
Het leek mij wel leuk om eens een topic over één van de(/mijn) meest favoriete onderwerpen te openen.
Mijn XS werd in januari 2013 afgeleverd met Durano's 28-406. Daar heb ik een paar weken mee rondgereden, daarna heb ik ze vervangen door GreenGuards 40-406. Reden: te vaak een lekke band met de Durano's. Max. 200km mee gereden.
Met de GreenGuards heb ik in totaal ongeveer 16.000km gereden. Prima band, redelijk comfortabel, maar het is niet één van de snelste banden.
Er waren drie onderbrekingen.
Onderbreking 1:
Ik wilde de Durano+ 28-406 gaan proberen. Ik hoorde/las goede verhalen over deze band.
Dat viel mij uiteindelijk een beetje tegen. Een stuk minder comfort en de snelheid viel mij ook tegen.
Grote voordeel: de stuuruitslag. Met smallere banden heb ik een veel kleinere draaicirkel.
Max. 200km mee gereden.
Daarna heb ik de oude GreenGuards er weer onder gegooid.
Onderbreking 2:
De enorme draaicirkel met de GreenGuards begon mij toch wel enorm te storen. Toen heb ik in een vlaag van verstandsverbijstering de Marathon + (2104-uitvoering) 35-406 gekocht. Mij was verteld dat deze uitvoering een stuk soepeler is en ook veel minder rolweerstand heeft dan de oudere versies.
Soepeler klopt, minder rolweerstand dan de oudere versies zal vast wel kloppen, maar duidelijk meer dan de GreenGuards. De kleinere draaicirkel beviel mij wel heel goed.
Toch nog ruim 2000km mee gereden. Ze liggen nu onder de E-Mango van mijn vrouw.
Daarna heb ik de nog weer iets oudere GreenGuards er weer onder gegooid.
Onderbreking 3:
Voor de winter van 2016 wilde ik de Continental Contact II eens uitproberen. Ik had gelezen dat er een aantal DF-rijders met deze band rondrijden en er ook tevreden over waren. Deze band vond ik uiteindelijk toch niet heel snel. Nauwelijks verschil met de GreenGuards. Accelereren gaat makkelijker, maar de GG zijn iets makkelijker op snelheid te houden.
Ook hier heb ik ongeveer 2000km mee gereden. Ik reed er helaas toch iets te vaak lek mee.
Daarna heb ik de nu toch echt wel redelijke oude GreenGuards er maar weer onder gegooid.
Afgelopen woensdag ben ik naar Dronten gereden en heb de GreenGuards vervangen door Schwalbe One banden. In de binnenbanden zit Bike-On dat de eventuele lekken efficiënt moet gaan dichten.
Voor uitleg: kijk op de site van velomobiel.nl
Op mijn blog staat het verhaal over deze banden. Er staan een paar leuke en interessante reactie onder van andere vm-rijders die al ervaring met deze banden hebben.
https://roeifietsen.blogspot.nl/2017/04/...4611939921
Mijn XS werd in januari 2013 afgeleverd met Durano's 28-406. Daar heb ik een paar weken mee rondgereden, daarna heb ik ze vervangen door GreenGuards 40-406. Reden: te vaak een lekke band met de Durano's. Max. 200km mee gereden.
Met de GreenGuards heb ik in totaal ongeveer 16.000km gereden. Prima band, redelijk comfortabel, maar het is niet één van de snelste banden.
Er waren drie onderbrekingen.
Onderbreking 1:
Ik wilde de Durano+ 28-406 gaan proberen. Ik hoorde/las goede verhalen over deze band.
Dat viel mij uiteindelijk een beetje tegen. Een stuk minder comfort en de snelheid viel mij ook tegen.
Grote voordeel: de stuuruitslag. Met smallere banden heb ik een veel kleinere draaicirkel.
Max. 200km mee gereden.
Daarna heb ik de oude GreenGuards er weer onder gegooid.
Onderbreking 2:
De enorme draaicirkel met de GreenGuards begon mij toch wel enorm te storen. Toen heb ik in een vlaag van verstandsverbijstering de Marathon + (2104-uitvoering) 35-406 gekocht. Mij was verteld dat deze uitvoering een stuk soepeler is en ook veel minder rolweerstand heeft dan de oudere versies.
Soepeler klopt, minder rolweerstand dan de oudere versies zal vast wel kloppen, maar duidelijk meer dan de GreenGuards. De kleinere draaicirkel beviel mij wel heel goed.
Toch nog ruim 2000km mee gereden. Ze liggen nu onder de E-Mango van mijn vrouw.
Daarna heb ik de nog weer iets oudere GreenGuards er weer onder gegooid.
Onderbreking 3:
Voor de winter van 2016 wilde ik de Continental Contact II eens uitproberen. Ik had gelezen dat er een aantal DF-rijders met deze band rondrijden en er ook tevreden over waren. Deze band vond ik uiteindelijk toch niet heel snel. Nauwelijks verschil met de GreenGuards. Accelereren gaat makkelijker, maar de GG zijn iets makkelijker op snelheid te houden.
Ook hier heb ik ongeveer 2000km mee gereden. Ik reed er helaas toch iets te vaak lek mee.
Daarna heb ik de nu toch echt wel redelijke oude GreenGuards er maar weer onder gegooid.
Afgelopen woensdag ben ik naar Dronten gereden en heb de GreenGuards vervangen door Schwalbe One banden. In de binnenbanden zit Bike-On dat de eventuele lekken efficiënt moet gaan dichten.
Voor uitleg: kijk op de site van velomobiel.nl
Op mijn blog staat het verhaal over deze banden. Er staan een paar leuke en interessante reactie onder van andere vm-rijders die al ervaring met deze banden hebben.
https://roeifietsen.blogspot.nl/2017/04/...4611939921
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler