, 10:55 AM
(, 10:09 AM)Kapitein Bosui schreef:(01-Jun-2025, 04:48 PM)Kapitein Bosui schreef: ...het nokje waar de bagagedrager aan vast zit op mijn toerfiets tijdens een kleine vakantie in België uit de achtervork is gescheurd. Met een volle kampeeruitrusting ga ik hiermee niet nog een week (deels overhard) door de Ardennen fietsen.
Tijdelijk gefixed met een noodspaak (Kevlar draad) en een reservespaak van de Quest die per ongeluk nog in een van de tassen zat.
Nu in de trein richting het geplande eindpunt van komende week, dan maar vanuit daar met bussen/een huurfiets de week afmaken.
Schijnbaar heb ik nog garantie op dit frame (uit 2020), morgen eens informeren bij een lokale dealer.
...er blijkbaar geen garantie wordt gegeven op deze schade.. Vorige week toch eens een garantieaanvraag gedaan, want er zit levenslange garantie op dit frame. De mensen bij Trek zijn echter van mening dat dit niet onder de garantie valt, maar dat externe factoren voor deze schade gezorgd hebben. Teveel gewicht oid, terwijl het altijd gebruikt is waarvoor het bedoeld was: bagagedrager met fietstassen voor vakantie/boodschappen. Tot zover garantie..
Dan maar kijken naar een ander (tweedehands?) frame met voldoende nokjes, want effectief zitten er nu twee gaten in de twee staande achtervorken, daar durf ik niet op (lange) fietsvakanties te gaan. Of misschien valt dit nog door een partij te repareren, maar alu lassen/repareren is best lastig.
Als je de garantiebepaling nog hebt, dan kun je misschien nalezen wat er onder garantie valt. In mijn optiek is een vastgelast (?) nokje onderdeel van het frame.
Als je er gebruik van kan maken; ik had goede ervaring met het juridisch steunpunt. Zij kunnen bekijken op je recht hebt op garantie en je eventueel adviseren hoe je hier aanspraak op maakt.
Een paar kabinetten geleden is er wel bepaald dat er een inkomstentoets gedaan wordt bij aanvraag, en dat er een bijdrage gevraagd kan worden. Informatie over de kosten is vooraf te vragen.
Niels, achterdeur, van der Wal
De verrijking zit in de beperking