, 02:39 PM
(, 10:55 AM)Niels van der Wal schreef: Als je de garantiebepaling nog hebt, dan kun je misschien nalezen wat er onder garantie valt. In mijn optiek is een vastgelast (?) nokje onderdeel van het frame.
Als je er gebruik van kan maken; ik had goede ervaring met het juridisch steunpunt. Zij kunnen bekijken op je recht hebt op garantie en je eventueel adviseren hoe je hier aanspraak op maakt.
Een paar kabinetten geleden is er wel bepaald dat er een inkomstentoets gedaan wordt bij aanvraag, en dat er een bijdrage gevraagd kan worden. Informatie over de kosten is vooraf te vragen.
Niels, achterdeur, van der Wal
(, 01:10 PM)365cycle schreef:
Zou toch eens kijken of je met wat steviger aandringen wel garantie af kan dwingen. Fabrikanten komen vaak eerst met een "nee", zodra je het woord "juridisch" laat vallen is er soms ineens toch ruimte (en terecht).
Het stomme hier is dat garantie alleen maar door een dealer (fietsenwinkel) aangevraagd/geregeld lijkt te mogen worden. Heb dat dus bij een lokale dealer gedaan, en die medewerker vertelt ook wat die van Trek hoort en ik wil niet met hen in discussie gaan, want zij kunnen er ook weinig aan doen.
Blijkbaar moet de fiets ook nog elk jaar in onderhoud bij de dealer zijn geweest. Natuurlijk niet gebeurd, intussen woon ik 200km van de dealer waar ik 'm gekocht heb en doe ik het onderhoud verder gewoon zelf. Ik ga nog een mailtje naar de klantenservice van Trek zelf sturen, maar ik verwacht dat ze me meteen naar een dealer doorverwijzen.
Maar eens rondvragen of er andere juridische mogelijkheden zijn is zeker geen slecht idee.
En mocht de garantieaanvraag goedgekeurd worden krijg ik geen nieuw frame, maar moet de dealer de oude fiets strippen en het nieuwe frame opbouwen, tegen uurloon uiteraard. Iets wat ik toch liever zelf doe, zeker met de minder conventionele aanpassingen/andere onderdelen die ik heb gemonteerd. Ik zou dan ook geen keuze in framekleur oid krijgen..
(, 11:21 AM)melle z schreef: @Kapitein Bosui, je zou Marten Gerritsen/ M-Gineering in Kiel-Windeweer eens om reparatieadvies kunnen vragen.Hm, dat is ook geen slecht idee. Vraag is of hij er de komende 3 maanden nog tijd voor heeft, daarna hoop ik met deze fiets (of een andere fiets) 5 maanden lang te gaan fietsen..
Ergens heeft een reparatie (mits goed gedaan) toch mijn voorkeur: bij garantie moet het oude frame persé terug naar Trek om uit de handel te halen. Vind dat nogal zonde van de grondstoffen, frame is nog prima voor een binnenfiets.
Moet binnenkort toch nog contact opnemen met Marten voor de status van een ander frame wat we bij hem in bestelling hebben, kan deze vraag meteen mee.