2 uren geleden
(3 uren geleden)PieterTrapt schreef: Vandaag ben ik niet blij, omdat ik in het koudste deel van Nederland woon, waar het al (ik overdrijf niet) wékenlang vriest, met sneeuw en de hele tijd ijzel. Een winter die ik me van 40 jaar geleden herinner.
Bij ons inn de straat ligt nu "gewoon" nog ijzel. Terwijl het potverdorie in het grootste deel van het land lekker fietsweer is!
Volgend jaar ga ik overwinteren in Zwolle! Stuk lekkerder dan in het barre Groningen.
(Vandaag: Groningen: 0˚C, Zwolle 4˚C, Roermond 8˚C)
Persoonlijk vind ik dat winterweer wel leuk. Beter dan de monotone winters van grijze dagen met regen, wind en temperaturen rond de 5 graden.
Landschappen zien er beter uit met dat witte laagje. Kinderen zijn blij met sneeuw en af en toe de schaatsen onder binden. En ja, toegegeven: het fietsen gaat niet altijd ideaal. Afgelopen vrijdag nog vastgelopen op een sneeuwduintje op het fietspad. Maar ik zie er de lol wel van in, zeker toen ik op de terugweg bij datzelfde sneeuwduintje een aanloop nam en er met dik 40 km/u in vloog en wel de andere kant haalde zonder uitstappen

Groeten uit het Noorden van die Noordelijke provincie Groningen
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt