30-Apr-2017, 11:37 PM
Een topic over banden, het kon natuurlijk niet uitblijven....
Over de One's had ik al een reactie op je blog gepost. Ik ben erg tevreden over dat bandje, een blijvertje wat mij betreft.
Onder mijn Questen was lange tijd de Perfect Moirree de band waar ik steeds weer op teruggreep. Niet supersnel, maar veel grip (zeker zijdelings), lekbestendig, slijtvast en redelijk goedkoop. Ik weet dat over dat lekbestendigheid de meningen sterk verdeeld zijn, maar ik reed er zelden tot nooit lek mee.
Onder de Questen heb ik ook Kojak's en Durano+ gehad, maar bij beide banden reed ik binnen de kortste keren (minder dan 500km) de wangen aan flarden. Ik denk dat dat veel te maken heeft met mijn rijstijl en de beperkte draaicirkel van de Quest, waardoor ik nogal eens de zijkant van een fietspad meepakte. Verder vond ik beiden niet direct sneller dan de PM's.
Laatste band die ik op mijn Quest gehad heb was de Shredda. Eigenlijk vind ik die band wat te breed voor de Quest, maar aangezien velen er enthousiast over waren, heb ik ze toch eens geprobeerd. In vergelijking met de PM een snelle band, ik herinner me dat toen ik ze er net onder had, dat ik het gevoel had alsof ik e-assist had. Maar naarmate ik er wat meer km's mee gereden had, begon ik steeds vaker lek te rijden.
Mijn DF heb ik laten afleveren met One's. Ik rijd met gewone butyl binnenbanden (6A), zonder antilekvloeistof. Daarmee de hele winter meegereden en de eerste 2000km niet lek gereden. Ik heb er offroad mee gereden, over weggetjes waar alleen maar puin/gruis lag. Ik heb er op natte en halfnatte wegen mee gereden, geen centje pijn. Maar helaas na ±2000km een noodstop moeten maken waarbij ze blokkeerden en toen kon je door het canvas de binnenband zien zitten. Wonder boven wonder nog een 300km zo door kunnen rijden waarna binnen een week tijd eerst links met een korte harde plof afscheid nam en daarna rechts.
Ik heb de One's vervangen door Pro-One's. De reden voor Pro-One's is dat je die tubeless zou moeten kunnen rijden en daarvoor had ik nog spullen liggen en was wel benieuwd hoe tubeless in de praktijk uitpakt. Helaas lukt het me niet de banden er tubeless op te krijgen, dus dat projectje zet ik voorlopig maar in de ijskast. Echt meters heb ik nog niet gemaakt met de Pro's, dus hoe ze verhouden tot de One's kan ik nog niet zeggen.
Oh, bovenstaande gaat alleen over de voorbandjes. Voor de achterband kies ik eigenlijk steeds een Kojak.
Over de One's had ik al een reactie op je blog gepost. Ik ben erg tevreden over dat bandje, een blijvertje wat mij betreft.
Onder mijn Questen was lange tijd de Perfect Moirree de band waar ik steeds weer op teruggreep. Niet supersnel, maar veel grip (zeker zijdelings), lekbestendig, slijtvast en redelijk goedkoop. Ik weet dat over dat lekbestendigheid de meningen sterk verdeeld zijn, maar ik reed er zelden tot nooit lek mee.
Onder de Questen heb ik ook Kojak's en Durano+ gehad, maar bij beide banden reed ik binnen de kortste keren (minder dan 500km) de wangen aan flarden. Ik denk dat dat veel te maken heeft met mijn rijstijl en de beperkte draaicirkel van de Quest, waardoor ik nogal eens de zijkant van een fietspad meepakte. Verder vond ik beiden niet direct sneller dan de PM's.
Laatste band die ik op mijn Quest gehad heb was de Shredda. Eigenlijk vind ik die band wat te breed voor de Quest, maar aangezien velen er enthousiast over waren, heb ik ze toch eens geprobeerd. In vergelijking met de PM een snelle band, ik herinner me dat toen ik ze er net onder had, dat ik het gevoel had alsof ik e-assist had. Maar naarmate ik er wat meer km's mee gereden had, begon ik steeds vaker lek te rijden.
Mijn DF heb ik laten afleveren met One's. Ik rijd met gewone butyl binnenbanden (6A), zonder antilekvloeistof. Daarmee de hele winter meegereden en de eerste 2000km niet lek gereden. Ik heb er offroad mee gereden, over weggetjes waar alleen maar puin/gruis lag. Ik heb er op natte en halfnatte wegen mee gereden, geen centje pijn. Maar helaas na ±2000km een noodstop moeten maken waarbij ze blokkeerden en toen kon je door het canvas de binnenband zien zitten. Wonder boven wonder nog een 300km zo door kunnen rijden waarna binnen een week tijd eerst links met een korte harde plof afscheid nam en daarna rechts.
Ik heb de One's vervangen door Pro-One's. De reden voor Pro-One's is dat je die tubeless zou moeten kunnen rijden en daarvoor had ik nog spullen liggen en was wel benieuwd hoe tubeless in de praktijk uitpakt. Helaas lukt het me niet de banden er tubeless op te krijgen, dus dat projectje zet ik voorlopig maar in de ijskast. Echt meters heb ik nog niet gemaakt met de Pro's, dus hoe ze verhouden tot de One's kan ik nog niet zeggen.
Oh, bovenstaande gaat alleen over de voorbandjes. Voor de achterband kies ik eigenlijk steeds een Kojak.