(04-Feb-2026, 02:42 PM)Roepers schreef:(03-Feb-2026, 09:38 PM)ZoefZoef schreef: Zojuist dikke 2 uur bezig geweest om de fiets half te demonteren en een fietsdoos aan te passen waardoor die doos nu een waar kunstwerk is dat bij gebrek aan beroemdheid mijnerzijds welgeteld 0 euro extra waard is gewordenDie zin is ook een kunstwerk op zich, Zoef. Hier meer over de banaan die een bron van inspiratie voor Zoef ismaar dat ik zelf zou taxeren op 1000 euro gezien een op een muur geplakte banaan voor 1 miljoen+ verkocht werd, mijn kunstwerk meters ducttape bevat en dat alles op een unieke manier is geplakt!
Ik dacht dat een Roulandt ook een kunstwerk is geworden en ergens in een museum staat opgesteld.
Groet,
Marco
Edit: Boijmans-Van Beuningen heeft een Roulandt als kunstwerk. Helaas in het depot en niet opgesteld.
De koerier van DHL was zo enthousiast erover en wilde 'm zo graag meenemen dat ie dat heeft gedaan zonder dat ik de deur voor 'm heb open gedaan
Gewoon meegenomen vanuit mn halletje met een afgesloten deur zonder mijn toestemming.De deurbel hier in huis is waardeloos. Ik hoor 'm niet of nauwelijks als ik in mn slaapkamer ben en daar vertoef ik de meeste tijd eigenlijk. Met de deur open hoor ik 'm wel, maar als de deur dicht is dus niet. Ben dus die nacht naar bed gegaan met een open slaapkamerdeur, zodat ik de deurbel wel zou horen. En, hoewel wakker en de deur open, heb ik de deurbel dus niet gehoord.
Er stond een ophaalafspraak met DHL die dag. Alleen is er een groot nadeel: je weet nooit hoelaat ze komen. Kan 10u zijn, maar het kan ook pas om 16.00u dus ik had me al voorgenomen om de deur gewoon op een kier te zetten met de instructie voor DHL op een a4'tje 'Ik hoor de deurbel niet altijd. Bij geen gehoor: de deur is open, pakket staat al klaar' of de doos op de galerij klaar te zetten. Niet gedaan want daar was het nog te vroeg in de nacht voor en ik zou de deurbel toch wel horen als ze aan de deur stonden, toch? Zou ik om 9.00u nog wakker zijn en niet geslapen hebben, zou ik dat wel hebben gedaan en m'n nest weer ingedoken zijn waarschijnlijk.
Hoefde echter niet, want het liep iets anders. Die nacht heb ik nog even een ommetje gemaakt -doe ik vaak- en na thuiskomst heb ik de doos alvast klaargezet , Half in het halletje, half in de deuropening van de tussendeur en ben ik mn nest ingegaan. Deur van mn slaapkamer open, zodat ik de deurbel in ieder geval niet zou missen.
Enfin, wat uurtjes later komt de chauffeur met zn collega dus om het pakket op te halen. Belt aan, wordt niet opengedaan. Kan door het venster naast de deur al het pakket klaar zien staan want die stond pontificaal in zicht: dwars door de tussendeur en half in de hal. Maar, hij had ook wat anders gezien. Iets wat ik niet wist: namelijk dat in het slot van de buitendeur mn sleutelbos nog zat. Toen er niet werd opengedaan, heeft de chauffeur na overleg met zn meerdere toestemming gekregen om de doos uit mijn hal te halen. Denkende dat dat de bedoeling was.. wat op zich niet zo vreemd is gezien je bij bezorging ook een plek kan aanwijzen waar ze het pakket kunnen achterlaten, bijv. het schuurtje.
Op dat moment was ik wel wakker en hoorde ik geluiden die ik niet zo 123 kon plaatsen. Stap dus mn nest uit om te kijken wat het nou was en op dat moment was de doos dus net naar buiten de galerij opgetild. Geen bel gehoord echter. Deur nog open, de medewerker van DHL voor de deur met mijn pakket die inmiddels op de galerij stond. Huissleutels in de buitendeur aan de buitenzijde van de deur. Huh!!?
Wat bleek: ik was mn sleutels vergeten uit de deur te halen dus die staken nog in het slot. De DHL chauffeur trof dus een deur met sleutels in het slot aan, kon door het raampje zien dat er pontificaal dwars door mn halletje/deurkozijn van de tussendeur een grote fietsdoos met verzendlabel klaarstond en heeft bedacht dat ik bewust de sleutel in het slot heeft laten zitten voor 'm. Heeft even afgevraagd wat te doen omdat ik niet open deed, heeft zn baas gebeld en goedkeuring gehad om zelf dus de doos uit de hal mee te nemen. Begrijpelijk, een latere poging doen met een vrachtwagen is niet bepaald handig hier.
Eind goed al goed, maar het was wel net even anders dan ik zelf in gedachten had. Die sleutels was ik niet bewust vergeten, dat was stom toeval. En dus blij dat ik niet een nieuwe ophaalafspraak moest maken maar ook dat ik de rest van de dag niet thuis hoefde te blijven. want dat is wel iets waar ik niet blij van zou zijn geworden. Je krijgt voor afhalen geen geplande tijd dus moet noodgedwongen thuisblijven. Of dus je sleutels vergeten en door de deurbel heen slapen.
Dus, blij met DHL. En ook met het airtag kloontje van Fresh n' Rebel ik voor 1 euro op de rommelmarkt heb gekocht. Die heb ik meegestuurd met de fietsdoos en zodoende kan ik precies zien waar die doos zich bevind.

maar dat ik zelf zou taxeren op 1000 euro gezien een op een muur geplakte banaan voor 1 miljoen+ verkocht werd, mijn kunstwerk meters ducttape bevat en dat alles op een unieke manier is geplakt!