(3 uren geleden)Wim -de roetsende schreef:(, 09:18 AM)ZoefZoef schreef: Ging om een Schwalbe SX-R Performance 30-451 bandje.
Inkoopprijs: 19,04 euro.
Voor 2 tientjes wilde ik dat wel proberen, .......
Ik las het bericht nog een keer na en als ik het dus goed begrijp verwacht jij een band voor de inkoopprijs zonder btw te kunnen kopen.
Is dat op z'n minst niet ietwat vreemd
Inkoopprijs plus BTW. Dus idd zonder winst. Dat heb je weleens als commercie niet het doel is en mensen elkaar weleens wat gunnen

In casu: fietsenwerkplaats, tevens stichting, waar gebruikte fietsen worden opgelapt voor een tweede leven. Ik koim daar over de vloer, dus als ik mn zinnen op bepaalde onderdelen heb voor mezelf is het een kwestie van vragen of ze even voor me willen inloggen op het portaal van de groothandel en zie ik de prijs, prijsopbouw en de adviesprijs. Kan het zo in het mandje gooien en de volgende bestelling wordt het dan meegeleverd. Uitdaeraard tegen betaling, maar zonder de hoofdprijs te betalen die in de winkel geldt. Het is geen fysieke winkel. anders dan gebruikte fietsen.
Ik kan me niets herinneren van 30% korting, wel iets van onderdelen bestellen en de woorden inkoopprijs + de BTW maar misschien heb ik het me verkeerd herinnerd? Was in ieder geval not amused toen ik meer dan verwacht moest lappen voor dat bandje terwijl een ander onderdeel een paar weken terug gewoon voor inkoopprijs meeging. Toen 'had ie zich kennelijk vergist'. Zal het nog weleens navragen bij anderen die daar ook met fietsen bezig zijn en ook weleens onderdelen bestellen voor dr prive fietsen.
Verder niet zo vreemd allemaal maar ik moet natuurlijk niet winkelladingen tegelijk bestellen.