Even de ervaringen delen met de eerste set Schwalbe Ones 28-406 die ik afgelopen week heb afgeschreven. 
Ik vind het een prettige band voor mijn SL. Draaicirkel is voor mij belangrijkste argument om niet de 32-406 CCU te gebruiken. Die is wel echt stuk kleiner. Ik heb niet het idee dat ik aan snelheid inboet met de Ones t.o.v. de CCU. Eerlijk is eerlijk: de CCU heb ik maar kort eronder gehad de eerste maanden en toen bleek mijn sporing niet te kloppen. Maar als ik kijk naar hoe hard de SL gaat op de woon-werk ritten en dat een beetje met de gemeenschap vergelijk zit dat wel goed. Grip voor mij prima, heb niet het idee dat dat iets aan mankeert. Ik ben niet de rustigste bochtenstuurder
en dat gaat altijd goed.
Maar.....de reden dat ik hier toch even een stukje tik: afgelopen week stond m'n fiets met platte band in de schuur. Bleek te zijn geklapt omdat de band gescheurd was bij de wang/hieldraad. Loopvlakken waren echt nog prima! (zie ook deze foto in blij-draadje). Alleen de kapotte vervangen en zondag op hoog tempo 2x100km gefietst. Laatste 25km een bijgeluid uit de banden, alsof hij er niet helemaal goed opzat. Geen zin om te stoppen, fiets rolde nog prima dus doorgejakkerd en zonder problemen in recordtijd thuis gekomen.
Gisteren voor de woon-werk rit toch even checken in de schuur en ik voelde een bult aan de binnenkant. Ja hoor, ook daar de wang gescheurd van de One. Nog net niet geklapt.
De set had naar schatting zo'n 5.000 km gedraaid. (ik houd dat niet exact bij). Ik raak zelden de wielkasten bij insturen. Loopvlakken waren zoals genoemd nog prima. Ik denk dat CCU sowieso wel langer meegaat, zoals anderen eerder ook al noemden. Ik stap nog niet over, maar ga wel die wangen extra in de gaten houden vanaf nu
Nu tot 2x toe niet geklapt tijdens op hoge snelheid fietsen, maar dat wil ik ook eigenlijk niet meemaken...

Ik vind het een prettige band voor mijn SL. Draaicirkel is voor mij belangrijkste argument om niet de 32-406 CCU te gebruiken. Die is wel echt stuk kleiner. Ik heb niet het idee dat ik aan snelheid inboet met de Ones t.o.v. de CCU. Eerlijk is eerlijk: de CCU heb ik maar kort eronder gehad de eerste maanden en toen bleek mijn sporing niet te kloppen. Maar als ik kijk naar hoe hard de SL gaat op de woon-werk ritten en dat een beetje met de gemeenschap vergelijk zit dat wel goed. Grip voor mij prima, heb niet het idee dat dat iets aan mankeert. Ik ben niet de rustigste bochtenstuurder
en dat gaat altijd goed. Maar.....de reden dat ik hier toch even een stukje tik: afgelopen week stond m'n fiets met platte band in de schuur. Bleek te zijn geklapt omdat de band gescheurd was bij de wang/hieldraad. Loopvlakken waren echt nog prima! (zie ook deze foto in blij-draadje). Alleen de kapotte vervangen en zondag op hoog tempo 2x100km gefietst. Laatste 25km een bijgeluid uit de banden, alsof hij er niet helemaal goed opzat. Geen zin om te stoppen, fiets rolde nog prima dus doorgejakkerd en zonder problemen in recordtijd thuis gekomen.
Gisteren voor de woon-werk rit toch even checken in de schuur en ik voelde een bult aan de binnenkant. Ja hoor, ook daar de wang gescheurd van de One. Nog net niet geklapt.
De set had naar schatting zo'n 5.000 km gedraaid. (ik houd dat niet exact bij). Ik raak zelden de wielkasten bij insturen. Loopvlakken waren zoals genoemd nog prima. Ik denk dat CCU sowieso wel langer meegaat, zoals anderen eerder ook al noemden. Ik stap nog niet over, maar ga wel die wangen extra in de gaten houden vanaf nu
Nu tot 2x toe niet geklapt tijdens op hoge snelheid fietsen, maar dat wil ik ook eigenlijk niet meemaken...
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt