2 uren geleden
Bedankt voor de reacties allemaal, ik had gedacht maar een of twee reacties te krijgen, ik kan de berichten bijna niet bijhouden. 
Ik heb een berichtje gestuurd voor de explorer, als dat het niet wordt dan ga ik wat biedingen doen op de suggesties hier boven.
Van de trikes had ik inderdaad ook al in gedachten, ziet er mooi uit maar in de praktijk is dat voor mij waarschijnlijk gewoon niet een goede optie vanwege de redenen die jij noemt.
Mijn originele plan was om wat andere wielen te kopen voor mijn mtb, maar als ik dat door reken dan kom ik toch ook echt al op minstens €100 uit voor wielen, banden, schijfremmen, cassette etc. en dan moet ik ook nog elke keer dat ik de wielen vervang als ik naar het bos wil weer de remmen afstellen. Dus dat is uiteindelijk toch niet zo handig als het in eerste opzicht lijkt.
Google zou mij recht over maarn sturen, maar zo te zien zijn er nog wel een aantal routes te bedenken. Zou de kruising bij driebergen-zeist overigens niet beter zijn? dat is tegenwoordig een onderpas met een gescheiden fietspad en zo. Ik loop ook wel vaker de a4d in doorn en austerlitz, dus ben ik gelukkig wel redelijk bekend met het gebied.
Ik zag al meer mensen op dit forum die heel blij zijn met de hurri, er staat er op dit moment een op marktplaats voor €225 maar als ik de modellen hierboven zie dan is volgens mij de prijs-kwaliteitverhouding dan toch iets minder in vergelijking met die modellen. Ik zal het in gedachten houden, en een fietsvakantie klinkt zeker ook niet verkeerd.
Die wedstrijd klinkt wel grappig, ik heb mijn vader gevraagd en die wil dan ook wel mee kijken. We kunnen daar 14:15 zijn, is dat een optie met de opstelling en zo dat we daar iets later zijn?

Ik heb een berichtje gestuurd voor de explorer, als dat het niet wordt dan ga ik wat biedingen doen op de suggesties hier boven.
(, 01:29 AM)Tijanus schreef: 1: Vergeet alle trikes. Heel leuk om op te rijden, maar meestal niet erg snel. Waar je wel snel achter komt is dat heel veel fietspaden tamelijk scheef liggen. Irritant als dat op je woonwerkroute is...
(...)
...en, wat natuurlijk ook nog kan, is snellere bandjes op je MTB zetten. Of een van de ook-bijna-te-geef racefietsen van marktplaats plukken. Wel met bagagedrager, want rugtassen zijn voor ehm... wandelaars, denk ik.
Van de trikes had ik inderdaad ook al in gedachten, ziet er mooi uit maar in de praktijk is dat voor mij waarschijnlijk gewoon niet een goede optie vanwege de redenen die jij noemt.
Mijn originele plan was om wat andere wielen te kopen voor mijn mtb, maar als ik dat door reken dan kom ik toch ook echt al op minstens €100 uit voor wielen, banden, schijfremmen, cassette etc. en dan moet ik ook nog elke keer dat ik de wielen vervang als ik naar het bos wil weer de remmen afstellen. Dus dat is uiteindelijk toch niet zo handig als het in eerste opzicht lijkt.
(, 07:01 AM)Niels van der Wal schreef: Voor de route heb ik nog een tip: Fiets over Austerlitz!
De A12 en de spoorlijn doorsnijden de route, maar onder Austerlitz is een viaduct.
Google zou mij recht over maarn sturen, maar zo te zien zijn er nog wel een aantal routes te bedenken. Zou de kruising bij driebergen-zeist overigens niet beter zijn? dat is tegenwoordig een onderpas met een gescheiden fietspad en zo. Ik loop ook wel vaker de a4d in doorn en austerlitz, dus ben ik gelukkig wel redelijk bekend met het gebied.
(11 uren geleden)TimSch schreef: Ik denk trouwens voor jouw budget ook aan een Hurri (koosnaam voor de Challenge Hurricane). Ik ken minstens 4 mensen, mijzelf inclusief, die er een hebben (ruim) onder jouw max bedrag.
(10 uren geleden)Kapitein Bosui schreef: Welkom! Hier ook een zeer tevreden eigenaar van een Challenge Hurricane. Vorig jaar aangeschaft voor <100 euro op marktplaats, inclusief een mooie toptas. Ruimte zat voor een laptop en andere spullen. Hiermee regelmatig naar werk gefietst (2x25km) met 30kmh+, als afwisseling van de Quest die ik vooral in de herfst/wintermaanden vooral gebruik voor woon-werkverkeer.
Heerlijke fiets! Ook nog 4 weken mee op fietsvakantie geweest door Denemarken/Zweden, kon de hurri ook prima aan. Voordeel van de twee 406 (20") banden is dat je niet ver valt als je op gravel niet meer vooruitkomt : P
Mocht je wat meer soorten ligfietsen willen zien: komende zondag rijden er een kleine 20 ligfietsers (zowel open liggers als velomobielen) een wedstrijdje op de velodroom in Apeldoorn. Je bent van harte welkom om te komen kijken! Hier kan je vast ook wat inspiratie op doen en verschillende soorten ligfietsen bekijken.
Ik zag al meer mensen op dit forum die heel blij zijn met de hurri, er staat er op dit moment een op marktplaats voor €225 maar als ik de modellen hierboven zie dan is volgens mij de prijs-kwaliteitverhouding dan toch iets minder in vergelijking met die modellen. Ik zal het in gedachten houden, en een fietsvakantie klinkt zeker ook niet verkeerd.

Die wedstrijd klinkt wel grappig, ik heb mijn vader gevraagd en die wil dan ook wel mee kijken. We kunnen daar 14:15 zijn, is dat een optie met de opstelling en zo dat we daar iets later zijn?