1 uur geleden
.. ik een gesprongen spaak in de XS had. Contact met Theo om nieuwe spaken te bestellen: "wat voor remmen heb je?" 'eh, 70 mm" (dat had de verkoper gezegd). "stuur maar ff wat foto's"Zo gezegd zo gedaan, en het blijken 90mm remmen te zijn. Daar werd ik blij van. Spaken waren snel binnen, handige instructie op de site van Velomobiel. mmm, een platte 8mm steeksleutel... Die heb ik niet. Volgende week heb ik toch een afspraak met Theo staan, dan vervangen zij de spaak maar.
Maar dat zat me toch niet lekker. Dus een goedkope 8mm steeksleutel gekocht dus ook nog plat eruit zag. Was toch te dik, bandschuurmachine erbij en voila, het past.
Alles los gehaald en vervangen volgens instructie, nieuwe rvs borgmoeren erop, wielkast schoongemaakt en klaar. Het was geen 5 minuten werk (zeker de veerpoot loshalen niet, knetters die zit vervelend gemonteerd (of ik heb te korte armen)) maar wel bevredigend.
Maar dat zat me toch niet lekker. Dus een goedkope 8mm steeksleutel gekocht dus ook nog plat eruit zag. Was toch te dik, bandschuurmachine erbij en voila, het past.
Alles los gehaald en vervangen volgens instructie, nieuwe rvs borgmoeren erop, wielkast schoongemaakt en klaar. Het was geen 5 minuten werk (zeker de veerpoot loshalen niet, knetters die zit vervelend gemonteerd (of ik heb te korte armen)) maar wel bevredigend.