Ik ram geen wandelaars in de rug want ik kan op wandeltempo ligfietsen. Er komen fietsers aan in de tegenovergestelde richting. Wandelaars ook in de tegenovergestelde richting lopen links mij tegemoet. Ik minder snelheid. De wandelaars lopen door en zie daar: we komen tot stilstand. De wandelaars blokkeren de zaak. Waren het wandelaars geweest die in dezelfde richting liepen als ik fietste en rechts liepen, dan was het probleem niet ontstaan. Ik had mijn snelheid teruggebracht en de afstand tussen wandelaars en mij was niet veel kleiner geworden. Het is echt veel beter als wandelaars op smalle fietspaden gewoon rechts houden.
Wandelaars worden altijd gered door de fietser. Ze gaan nooit aan de kant. Dat moeten ze wel want de fietser moet rechts houden. Het is geen inhaalactie en de wandelaar moet dus omdat hij tegen het verkeer inloopt de fietser vrij baan geven. Gebeurt nooit. Als je rechts loopt dan haalt de fietser je in. Veel duidelijker situatie. Vandaar mijn aanbeveling. Loop rechts (in ieder geval op smalle fietspaden, op een brede weg maakt mij niet uit).
Groet,
Marco
Wandelaars worden altijd gered door de fietser. Ze gaan nooit aan de kant. Dat moeten ze wel want de fietser moet rechts houden. Het is geen inhaalactie en de wandelaar moet dus omdat hij tegen het verkeer inloopt de fietser vrij baan geven. Gebeurt nooit. Als je rechts loopt dan haalt de fietser je in. Veel duidelijker situatie. Vandaar mijn aanbeveling. Loop rechts (in ieder geval op smalle fietspaden, op een brede weg maakt mij niet uit).
Groet,
Marco