(, 11:44 PM)Joop99 schreef: Probleem van al die getallen is dat het geënt is op een standaard man van 1,75mtr lengte. Zit je in de buurt van die lengte dan zullen veel van dit soort zaken aardig kloppen. Maar als je kleiner bent of langer dan klopt dat voor geen meter.
Nou ja, zelf had ik zo'n hartslagformule ook liever als differentiaalvergelijking gehad, maar 99,9% van de mensheid kan daar niet mee overweg dus al je als medische wetenschap iets wilt overbrengen schiet je daar bijzonder weinig mee op. Zonder een aantal standaardaannames is het praktisch onmogelijk relevante uitspraken te doen.
Bovendien, even specifiek inhakend op die standaardlengte, AJ, 365cycle en ik zijn allemaal wel wat langer dan die 1,75 meter, en onze maximumhartslag is telkens wat aan de hoge kant. Dat lijkt mij nou precies het tegendeel van het effect van een groter lichaam. Het lijkt me vooral de factor 'trainingshistorie' die hier ontbreekt, maar ja, becijfer die maar eens...
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'