Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Alternatieven voor motorische ondersteuning.
(, 06:32 AM)Wim -de roetsende schreef:
(19-Apr-2026, 11:27 PM)Joop99 schreef: Wat de reuma betreft, probeer eens ontstekingsremmend te gaan eten, wellicht helpt dat. Baat het niet, het schaadt ook niet.

Joop, je mag er van uitgaan dat mijn vrouw, uiteraard in overleg met artsen, weet wat ze wel/niet moet eten.

Mooi voorbeeld van 'mansplaining'. Vast goed bedoeld, maar zo komt het net niet over.
Ik vind dit een mooi voorbeeld van alles maar negatief benaderen en de prut in drukken. Wat  is trouwens 'mansplaining'.? Voor mij komt dit over om maar gedag te zeggen. Te veel gebruikers met geen lontje of een heel kort  lontje. Zoek het zelf uit. Voor je vrouw hoop ik dat haar artsen er van hebben gehoord en een open "mind" er voor hebben, de kennis  komt uit Denemarken en is pas ongeveer 2,5 jaar geleden uitgerold in de rest van Europa vanwege de goede resultaten. In  Denemarken zijn ze er al veel langer mee bezig. Dagelijks pijn hebben is niet leuk en ik weet waar ik het over heb.

(8 uren geleden)Bianca F schreef:
(, 12:07 AM)Joop99 schreef: Ontstekingsremmend eten is iets wat je wellicht al voor een deel doet. Het zijn alledaagse groenten waarvan ze nog niet zo lang geleden hebben ontdekt dat de groenten ontstekingsremmend werken. Er zijn ook een aantal zaken die je moet laten omdat het ontstekingsbevorderend is.
Ik heb dan wel geen last van reuma, maar ik ben wel erg benieuwd naar welke groenten ontstekingsremmend dan wel -bevorderend zijn. Tenzij dat bevorderend natuurlijk niet geldt voor groenten maar voor roken, drinken, vet eten etc, de zaken waarvan we het dat niet goed voor ons is.
Dan nog blijft staan: welke groenten zijn extra goed tegen ontstekingen?
De documentatie is inmiddels twee centimeter dik, ik ga een poging doen, maar dat doet het onderwerp geen recht. Een paar keer per jaar staan er bladen bij de bladenman met als titel "ontstekingen" of "ontstekingsremmende" in de titel. De uitgeverij is Bonnier. De laatste uitgaven waren allemaal euro 9,95. De auteurs zijn Martin Kreutzer en Simon Weisdorf. Het blad bevat ongeveer 150 pagina's, verdeeld over 75 pagina's theorie en uitleg en 75 pagina's recepten. Er is nog een concurrent opgestaan, blad is duurder en maar ongeveer 10 pagina's beknopte uitleg en heel veel recepten, die moet je niet hebben. Het gaat om de eerste 75 pagina's met uitleg/theorie omdat je daarmee weet wat je kunt doen. Op dit moment staat er niets bij de bladenman bij mij om de hoek.

Groenten en andere ingrediënten met ontstekingsremmende eigenschappen zijn oa
Alle Koolsoorten (Bloemkool, Boerenkool, Spitskool etc.) ,Broccoli, Spruitjes, Gember. Kurkuma. Blauwe bessen, donker rood fruit
Avacado, Olijfolie, Koolzaad olie, Notenolie, ongezouten noten, met name walnoten.
Vis zoals Makreel, Haring, (Wilde) Zalm, (Tonijn). De vis wordt ook aangeboden in blik, neem dan alleen op water, in koolzaadolie of tomatensaus. Neem alleen de vis en laat de rest in het blik.
Neem geen producten met Zonnebloemolie, deze olie bevat meer dan 60% Omega 6 en dat is ontstekingsbevorderend. Geen of  zo weinig mogelijk rood vlees. Wit vlees is okay. Inmiddels wees voorzichtig met Tonijn ivm zware metalen, Tonijn is een heel grote vis. Kleinere vissen zijn okay zoals Pangasius, alleen dat is vulling en geen vette vis, maar verder okay. De eerder genoemde vissoorten zijn allemaal vette vis met veel Omega 3 wat ontstekingsremmend werkt.

Waarschijnlijk eet je al een aantal van bovengenoemde groenten en ingrediënten, het is niet heel speciaal. En uiteraard geen suiker en geen zout, een boodschap de maar niet aankomt bij de voedingsindustrie. Als je met ontstekingsremmende maaltijden gaat beginnen duurt het ongeveer 3 tot 4 weken voordat je effect gaat merken. Niet ieder mens is hetzelfde en zal dus ook niet gelijk reageren. Het is een zoektocht wat wel en niet werkt. Ik raad je wel aan om dit met je huisdokter te bespreken. 
Zo maar even.
e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Bianca F , Bobslee

Berichten in dit topic
RE: Motoren om (lig)fietsen te ondersteunen. - door Joop99 - 2 uren geleden

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Kabelloop bij klapstuur
Belangrijk is dat de...Jeroen S — 10:06 PM
Motoren om (lig)fietsen te ondersteunen.
Wat de reuma bet...Joop99 — 09:14 PM
TGA: 3 stuks 438 (Flevo) buitenbanden
Nu wordt ik wel nieu...TvWijk — 08:57 PM
TGA: 3 stuks 438 (Flevo) buitenbanden
En de Flevotrike is ...Tijanus — 08:27 PM
Kabelloop bij klapstuur
Voor de functie van ...Tijanus — 07:16 PM
Kabelloop bij klapstuur
Ik ben m'n Furai met...PieterTrapt — 06:01 PM
Tips voor een beginner? qua aankoop etc.
Ik denk dat het ko...Bobslee — 04:43 PM
Alternatieven voor motorische ondersteun...
Ik heb bovenstaande ...Willeke_IGKT — 04:18 PM
Motoren om (lig)fietsen te ondersteunen.
Ontstekingsremmend...Bianca F — 03:54 PM
Zoals je klimmers, s...Bianca F — 03:45 PM
Ik denk dat het ko...Hardloper — 12:58 PM
M5 open dag / uitverkoop interesse-peil...
dan gaan we maar sne...liggende daan — 12:39 PM
Als je alleen maar...Tijanus — 12:22 PM
Volgens mij is het b...Roepers — 12:17 PM
Hoe hartslag verlagen?
Probleem van al  d...Tijanus — 11:07 AM
M5 open dag / uitverkoop interesse-peil...
Afhankelijk van wat ...Victor — 10:56 AM
Ik denk dat het komt...Frutsel — 09:48 AM