2 uren geleden
(29-Apr-2026, 09:27 PM)Jeroen S schreef: Het buisje is gebarsten zo te zien. Ik weet niet wat voor nieuw buisje je hebt. Misschien iets wat er omheen geschoven kan worden? Dat zou makkelijk zijn maar dan moet je wel een voorderailleur kunnen vinden met die klemdiameter. Er zijn ook wel losse klemmen te koop voor aanlas derailleurs. Een buisje wat er mooi in past, zou ook goed zijn, maar dan ben je wel dat mooie ronde carbon kopje kwijt. Carbon is nogal glad en een likje carbon montagepasta kan helpen om iets vast te zetten. Daar zitten wat ruwe dingetjes in, helpt echt.
Er zit een hele nieuwe buis bij, niet alleen de derailleur houder, maar met trapas en al, wat dus in de fiets schuift.
Ik ben er ook net achter gekomen dat de 6cm seatriser los op het frame geschroefd is (schijnt vaak te worden vastgelijmd), waardoor ik ook een 3cm seatriser kan bestellen om met wat meer zithoeken te experimenteren.
Gisteren heb ik een groter rondje gefietst (40km) en hij bevalt echt heel goed. Ondanks de wind, rugpijn en geen conditie was het helemaal niet zo zwaar als ik verwacht had. Dan helpt een efficiënte fiets