(, 10:02 AM)Hardloper schreef:Het hele idee van een intervaltraining is dat je kapot gaat(18-May-2026, 09:02 PM)Veloquest schreef: de ondersteuning helpt mij ten eerste al om niet buiten adem te raken.Kwestie van training en ervoor open staan als het weleens zo is. Ik ging vroeger echt kapot wanneer ik aan interval training deed. Maar dat is niet meer.
(, 10:32 AM)datakneder schreef: De jonge goden hebben makkelijk praten....Veloquest is jonger dan ik en vele anderen hier![]()
(, 03:24 PM)Gideonaut schreef: Ik sta er eerlijk gezegd van te kijken dat het nodig is om een assist in een Milan te proppen, m'n DF zat met een zucht al tegen de 35, laat staan zo'n ultra racemonster.De DF heeft een efficientere kettinglijn, maar de stroomlijn van de Milan is inderdaad veel beter. Die kleur op die Milan zo fel is dat die hoogstwaarschijnlijk ook jouw allergie triggert is gekozen door mijn ex-vriendin. Zij is inmiddels ook al wel een eindje in de 50, pas na haar 40e begonnen met sporten, desondanks een prima hardloper geworden en ook in de Milan reed ze eigenlijk best wel vlot. Stukjes in de 40 ging prima (zonder toerkap, die vond ze niet fijn). Die Milan is echt een snelle fiets.
(, 09:05 PM)Veloquest schreef: ik heb geen powermeter en was daar ook niet van plan om mee te rijden.Het blijft voor mij dubbel. Ik waardeer je inzet en persoonlijkheid bij alle races enorm, en hoewel ik er niet bij was kon ik om dat geintje om te laat in de vorige 24-uurs race te starten en dan met een nog onbekende rode SL de snelste rijders bij te houden ook wel lachen
Aan de andere kant is met een onbegrensde elektrisch ondersteunde velomobiel rondrijden gewoon een slecht voorbeeld, en met een beetje pech is het ook negatieve reclame voor de velomobiel.
De reden dat ik je in het verleden een paar keer probeerde te pushen om de ondersteuning thuis te laten, is echter omdat het mooi is en comfortabel voelt om op eigen kracht gewoon bijna altijd "gas over" te hebben. Conditie opbouwen is daarnaast niet alleen sterker worden, maar ook gewoon leren hoe je moet doseren, voelen wanneer je tegen de grens zit en wanneer eroverheen. Met een beetje mazzel verleng je je eigen gezonde levensduur er ook nog eens mee.
Als je dat niet wil; even goede vrienden want ieder z'n ding.
Mocht je het toch willen, weet ons (mij in ieder geval) gerust te vinden voor tips & trucs.
(1 uur geleden)Tijanus schreef: tevreden zijn met de doelen die nog (ruim) binnen handbereik zijn: 888 km, 900 km, 4 Elfstedentochten ofwel 950 km, gemiddeld 40 ofwel 960 km, en tenslotte 1000-min-een-paar-procent die nog wel te vinden zijn in wat verdere optimalisaties (nog voor het WK: snellere banden, kap met 0,5 cm openig achter i.p.v. ~3 cm, afgeplakte koplampen en een nacaduct i.p.v. licht geopend vizier. Moet allemaal kunnen...Leuk verslag Tijanus! Ik denk eerlijk gezegd dat een dicht vizier dat verschil al gaat maken. In de Tuna maakt een toerkap met open vizier niet echt uit ten opzichte van gewoon open rijden. Halfopen helpt wel wat, maar het verschil tussen een centimetertje open en gewoon potdicht verbaast me altijd; dat is duidelijk meetbaar.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.