(27-May-2026, 11:00 PM)Jeroen S schreef: Ben benieuwd naar je ervaringen met de Pirelli.Eerste indrukken: traag is ie niet. Of ie sneller is dan de Conti's... ik heb nog niet genoeg data maar ik denk het niet.
De draaicirkel is nog wel wat beter want hij valt vrij smal. Het voelt soepeler (op 6 bar ipv 7 waarmee ik altijd met de Conti's rijd), maar dat maakt ook dat de fiets iets minder strak stuurt.
Maar dan... vanmiddag reed ik tussen de fietsers met ponchos, zwiepende ruitenwissers, bliksemschichten...
...op nat wegdek worden de Pirellis wel zoekerig zeg. Ik weet nog niet of het stuurgevoel gewoon minder is maar ze eigenlijk wel grippen, of dat ik gewoon telkens op het randje van rechtdoor schuiven zit, maar als dat laatste het geval is, is dat wel bij een heel wat lagere snelheid dan met de Conti's. Gezien de achterband ook hard opgepompt was durfde ik het niet te testen, want de GP5K wil op hoge druk en nat wegdek ook best schuiven, en ik had vandaag geen zin om de flank van m'n Tuna te decoreren met een abstract kunstwerk. De bochten vond ik echt spannend. Rechtuit wel getest, dan voelen ze "zacht" maar heel hard afremmen lukt wel, er is rechtuit meer dan genoeg grip. Zowel op strak nieuw asfalt als op zo'n grove toplaag van kleine steentjes.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.