Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verkeersborden, anders dan de standaard, om te bediscussiëren en aan toe te voegen..
(30-May-2026, 10:13 PM)Hardloper schreef: Maar ik kan me echt weleens gruwelijk irriteren aan wielrenners. Zowel als hardloper, als velonaut.
Tsja, ik stoor me als hardloper best vaak aan fietsers, maar als fietser ook best vaak aan hardlopers. Prima dat we niet allemaal kunnen kiezen of we nou links of rechts willen lopen, en ook prima dat je per se op het fietspad wil lopen terwijl er een prachtige brede asfaltstoep is (lopers aan de Kralingse Plas Oostzijde, looking at you - die stoep is breder dan het fietspad en echt prima, ik loop er regelmatig) maar als je dicht bij elkaar wil lopen en ik moet door dat gebrek aan keuze slalommen, dan vind ik dat niet fraai. 

In de regel blijft mijn grootste frustratie automobilisten, omdat het dan vaak gewoon levensgevaarlijk wordt. 
Een andere frustratie die ik heb is onderborden met tekst. Allang niet iedereen hier is de Nederlandse taal volledig machtig, ons toerisme doet het best goed en zoals wij onszelf altijd over de wereld verspreid hebben moeten we niet verbaasd zijn dat ook hier andere mensen komen kijken.
In het verkeer moeten borden in 1 oogopslag duidelijk zijn. Met "fietspad" kan ik nog net leven, dat is ondertussen bijna een internationaal begrip.

Maar "racer te gast" en ook "fietsstraat" vind ik nutteloze afleiding. Niet duidelijk, niet rechtsgeldig, laat het gewoon weg.
Als het bord nodig is, is de infra onvoldoende ontworpen.

Laatste zeurpuntje: als er voor fietsers een goed, veilig alternatief langs drukke punten was, zouden die racers daar helemaal niet komen. Gemeentes willen fietsers allemaal door de winkelstraat drukken? Klaag dan niet als ze tempo willen houden. Voor een auto springt iedereen aan de kant, maar de fietser moet kalm aan doen. Toet-toet...
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Boyd Maduro

Berichten in dit topic
RE: Verkeersborden, anders dan de standaard, om te bediscussiëren en aan toe te voegen.. - door 365cycle - 1 uur geleden

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: Tom Fekkes, 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Fast TV
Het genieten straal...Hoekie — 12:10 AM
Verkeersborden, anders dan de standaard...
Maar ik kan me ech...365cycle — 11:34 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gaaf om te zien Gide...365cycle — 10:36 PM
Milan GT verbouwing
Na een beetje nadenk...Jeroen S — 10:18 PM
Milan GT verbouwing
Oeh, da's balen!Atrike — 07:44 PM
Milan GT verbouwing
Tja, ik ben vandaag ...Jeroen S — 03:04 PM
Milan 4.2
Ja, maar die voetens...Arend-Jan — 02:02 PM
Wij kennen allemaa...Hardloper — 01:50 PM
Wij kennen allemaal ...Willeke_IGKT — 10:51 AM
Milan 4.2
Kijk ook even of je ...Jeroen S — 10:39 AM
Het is kennelijk nod...Bianca F — 11:59 PM
Tsja, daar waar eige...Tijanus — 11:30 PM
In Katwijk mag je al...Lopopodium — 11:24 PM
Milan 4.2
Ik gok dat het zowel...datakneder — 10:42 PM
Ik heb weleens een b...Hardloper — 10:13 PM
Milan 4.2
Je kent mijn kapsel....Arend-Jan — 09:43 PM
Milan 4.2
Zo blij met mijn ...Boyd Maduro — 09:35 PM