1 uur geleden
Verschillende soorten voertuigen hebben verschillende snelheden. Vroeger reden brommers en snorfietsen ook gewoon met 30 - 50 km/h op dezelfde fietspaden als de andere fietsers. Was volgens mij meestal geen probleem. Nu is het wel drukker op de weg. Maar eel mensen rijden ook of ze de enige zijn. Ik heb geleerd om rechts te houden, probeer ik mijn kinderen ook te leren. Houd rekening met mensen die in willen halen. En ga zeker niet aan de verkeerde kant van de weg rijden op een eenrichtingsfietspad.
Waar ik mijzelf flink aan erger als lange afstand fietser is dat bij veel dorpen en steden fietsers geen andere keuze hebben om dwars door de kern heen te moeten. In sommige gevallen met een paar honderd meter kinderkopjes of klinkers. Daar rijd ik niet voor mijn plezier. Leg gewoon een fatsoenlijk fietspad naast de rondweg! Ik rij liever 2 of 3 kilometer om dan dwars door een dorpskern.
Waar ik mijzelf flink aan erger als lange afstand fietser is dat bij veel dorpen en steden fietsers geen andere keuze hebben om dwars door de kern heen te moeten. In sommige gevallen met een paar honderd meter kinderkopjes of klinkers. Daar rijd ik niet voor mijn plezier. Leg gewoon een fatsoenlijk fietspad naast de rondweg! Ik rij liever 2 of 3 kilometer om dan dwars door een dorpskern.