(, 02:59 PM)Willeke_IGKT schreef:(, 01:17 PM)Jeroen S schreef: Epoxy is natuurlijk wel wat anders dan de gewone huis tuin en keuken lijm. En zelf met epoxy moet je opletten, die kleine spuitjes, dat spul werkt niet altijd even goed.
Daar heb je precies mijn punt, de lijm kan wel goed werken maar breng ik het goed aan?
Neem ik zelfs wel de juiste lijm?
Een gaatje, een touwtje, dat kan ik overzien. Daar heb ik ook ervaring mee. Goede ervaringen.
Lijm heb vooral slechte ervaringen, loslaten of schade aanrichten aan de ondergrond.
Laat mij maar met een touwtje werken, en natuurlijk een gaatje.
Bij lijmen is het voor een heel groot deel van belang hoe de lijmnaad belast gaat worden. Op afschuiving of trek (dat is in de richting van het lijm oppervlak of juist haaks op het lijm oppervlak) is lijm heel geschikt. Als je gaat peelen, zoals je een sticker ergens afhaalt. Daar is lijm niet goed geschikt voor.
En... De ene epoxy is de andere niet.
Voor mijn werk en privé werk ik zo met 10 verschillende epoxy harsen en lijmen. Ze zijn allemaal anders, hebben allemaal hun eigen eigenaardigheden en handigheidjes. (Om het maar niet te hebben over uitharding en waar het gebruikt mag worden.)