(03-Jun-2026, 08:46 PM)Piet K schreef: Nu 1600 km met deze banden. Heb niet het idee dat ze mij langzamer maken. Net de panaracer Agilest besteld. Kijken of ik het verschil voel.En, rijd je al met de Panaracers?
Ik heb de Pirelli's zojuist van de velgen gehaald. Even wachten tot de plakker op m'n biba droog is: jup, er was iets kleins doorheen gegaan. Veel kilometers met vies wegdek gereden dus op zich zit het met de lekbestendigheid denk ik aardig goed. Straks de Conti's weer monteren. Ik laat de Pirelli's voorlopig even liggen, binnenkort even vragen of Wim ze wil pendelen.
Mijn indruk is echter dat ze iets trager zijn dan de Conti's, al leken ze op iets vochtig wegdek dus juist sneller te zijn. De grip op nat was in het begin behoorlijk dramatisch, maar werd beter naarmate de eerste 100 km ofzo erop stonden. Toch had ik er nog niet helemaal vertrouwen in, wat in m'n rit naar Heelsum resulteerde in bijremmen waar ik normaal met 70-80 km/h zou durven afdalen. Terecht ook, want op het (nog erg nieuwe) asfalt van de Rijnbandijk maakte ik de volgende dag een lelijke schuiver. Ik stuurde met 45 km/h een bocht in die ik op de Conti's zonder zorgen genomen had, en werd plotseling getrakteerd op onderstuur. Gelukkig ruimte zat, maar de bochten daarna sneed ik met erg weinig enthousiasme aan.
Zojuist de sporing ook even gechecked, maar die is echt prima. Het stuurgevoel vind ik mwah.
De wangen zijn wel sterker dan die van de Conti's, slijten duidelijk minder snel. Maar wat mij betreft dus niet echt een aanrader.
PS: Ik heb hier ook een setje 349 Tubolito's liggen. Had ze eigenlijk gekocht als reservebanden en wilde ze nu proberen, maar het ventiel kan er dus niet uit
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.