1 uur geleden
(1 uur geleden)Hardloper schreef: Maar advies blijft, overweeg ook een tweedehandse.Uit je posts blijkt dat je geen idee hebt waar je het over hebt, dus waarom zou iemand dat advies ter harte nemen? Leren lassen is een stuk makkelijker met een modern invertertje van Amazon dan met een stuk antiek van Marktplaats, ik zou me alleen niet laten verleiden door het idee dat gasloos lassen voordelen heeft. Het grootste probleem met dit soort apparaatjes is de lage duty cycle, ofwel je kunt er maar heel even mee lassen voor ze oververhit raken. Daarnaast weet ik niet hoe lang zo'n ding het volhoudt en repareren zal ook wel niet eenvoudig zijn als er iets stuk gaat.
Dat ding uit de link van Jeroen kun je overigens ook als elektrode en TIG-lasapparaat gebruiken als je er nog wat spullen bijkoopt. Elektrodelassen zal er wel mee gaan voor licht werk, maar TIG-lassen zal niet meevallen voor beginners omdat je handmatig moet aanpikken. Het is me niet duidelijk of het om alleen gelijkstroom of AC/DC TIG gaat, maar ik vermoed alleen gelijkstroom en dan kun je er geen aluminium mee lassen.
Optima Stinger | 2x Dries Baron