(, 09:26 PM)Willeke_IGKT schreef: Ik dacht Bree, daar kom ik nooit maar nu plan ik om via Bree te fietsen.
Ik kom ongeveer bij Sint-Huibrecht-Lille langs het kanaal van Bocholt naar Herentals te fietsen en vanaf Bocholt langs de Zuid Willemsvaart tot bij Dilsen.
Ik weet dat ik bij Bree tot Tongeren beter aan de zuidzijde kan fietsen maar tot hoe ver kan ik beter op de noord oever blijven? Het fietspad daar ziet er prettiger fietsen uit.
Feitelijk kan je vanaf Sint-Huibrecht-Lille al best de zuidelijke kant pakken, dat rijdt net iets vlotter bij de kruising van de kanalen (minder bruggen). Bij Bocholt ga je voorbij het jachthaventje even van het kanaal af gedurende een paar 100 meter omwille van een doodlopende aftakking van het kanaal (was ooit het traject van het kanaal dat is omgelegd). Dat is even opletten dat je de juiste weg pakt (is ook allemaal verhard, lokale wegen): schipperstraat en dan zagerijstraat. Het jaagpad is daar buiten die "onderbreking" net zo goed als aan de noordzijde. Aan het einde van de onderbreking rijd je onder de brug van een 4-vaks weg, daar splitst het jaagpad dat je kan volgen links van de weg af. Vanaf daar kom je vanzelf in Bree uit.
De geadviseerde route over Bocholt via BRouter