(, 04:54 PM)365cycle schreef:(, 10:24 AM)Arend-Jan schreef: Maar dat wordt nog wel een taai klusje, want een motorvizier staat meer rechtop dan het lexaan viziertje van een GT.En het is vaak breder, toch?
Klopt! Maar de kap van de 4.2 lijkt me ook al iets breder dan die van een gewone GT, dus ik heb goede hoop dat dat dan meevalt.
Wat wel ook nog vesschilt is dat de kap van een Milan (en ook van deze 4.2) 'puntiger' is: hij wordt naar beneden toe breder. Dat doen andere kappen ook, maar minder sterk. Een motorhelm is natuurlijk verticaal/recht langs de zijkanten (naast je oren).
(, 05:08 PM)Gideonaut schreef: Kan toch gewoon een mal maken van een bestaande kap met motorvizier en vervolgens verlengen? Dat ben ik van plan met de kap van de DFXL zodat de schuim van de QV kan vervangen.
Ja, dat kan, maar het moet natuurlijk wel enigszins fraai/soepel gaan aansluiten op de rest van de kap. Dus ik het zal een minder vlot klusje zijn dan veel andere aanpassingen die ik aan de fiets deed.
Anyway, aanpassingen aan de rolbeugel zijn klaar, of in ieder geval klaar om ze te gaan testen.
https://www.velomobilforum.de/forum/inde...st-1903553
Na uitharden zal ik de stoel eraan hangen, en kijken hoe het voelt / hoeveel het nog flext.