1 uur geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 uur geleden door Wim -de roetsende.)
(4 uren geleden)Bob Hagendijk schreef:(6 uren geleden)Lopopodium schreef: De jeugd van tegenwoordig is een stelletje domme sukkels.
Dat wordt al generaties lang geroepen. Ik geloof er niet in.
Vandaar ook mijn 'Socrates en Plato'-opmerking. Ik geloof er ook niet in.
Ik ben nu 37 jaar leerkracht op tot nu toe 4 verschillende basisscholen en geef les aan kinderen van 9, 10, 11, 12 en soms zelfs 13 jaar oud.
In die 37 jaar zijn de kinderen in mijn ogen niet veranderd. Oké, ik ben uiteraard veranderd en dus zal ik het zeker niet objectief kunnen beoordelen.
Ik zie echter iedere dag kinderen die zich nog steeds over ongelooflijk veel dingen verwonderen, die enorm veel vragen stellen, die betrokken zijn, die onvoorstelbaar gemotiveerd zijn om te leren en te ontdekken, die enorm geboeid naar mijn les/verhalen luisteren, die zonder verlies van aandacht langer dan een half uur (soms bijna een uur, als ik zelf de tijd vergeet) naar het verhaal luisteren dat ik aan het voorlezen ben, die mij de meest bijzondere verhalen toevertrouwen, die elkaar belangeloos helpen en uiteindelijk gewoon heel vriendelijk, sociaal en zorgzaam zijn.
Daarin zijn de kinderen in die 37 jaar niets veranderd. Zo waren ze toen en zo zijn ze nu.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike