1 uur geleden
Dat de oudere generatie zich over de jongere beklaagt is eigenlijk van alle tijden, geloof ik. Toen is 16 was kon je zo een brommer kopen en ermee gaan rijden, rijbewijs halen was niet nodig. Heel veel jongeren hadden toen een brommer, op een gegeven moment kwam de Citta rage onder bepaalde groepen, maar die ging ook weer over. De fatbikes zullen denk ik ook wel een keer weer uit de mode geraken. De eerdere generaties leggen soms de verkeerde gebieden onder de aandacht, terwijl de moderne ontwikkelingen ook niet te stuiten zijn. Daarmee lopen de oudjes dan soms weer wat achter, jongeren zijn over het algemeen prima in staat zich moderne techniek eigen te maken bijvoorbeeld.
Ik zie mijn eigen kinderen zich momenteel in een vreemd land, zich makkelijk orienteren, zonodig een vertaalapp gebruiken om de onbekende taal te begrijpen en eentje verwondert me omdat ie wel erg veel vanzelf van het Deens begrijpt, maar die kan ook Engels en Duits, dus dat helpt wel. De oudste is prima instaat winkelpersoneel aan te spreken en een gesprek met hen te hebben.
Op een gegeven moment verdwijnt de verwondering en de wens dingen te begrijpen van de jeugd en maakt soms plaats voor een gevoel dat men alles (beter) weet. Met die instelling kan het juist moeilijk worden om nieuwe dingen te leren.
Ik zie mijn eigen kinderen zich momenteel in een vreemd land, zich makkelijk orienteren, zonodig een vertaalapp gebruiken om de onbekende taal te begrijpen en eentje verwondert me omdat ie wel erg veel vanzelf van het Deens begrijpt, maar die kan ook Engels en Duits, dus dat helpt wel. De oudste is prima instaat winkelpersoneel aan te spreken en een gesprek met hen te hebben.
Op een gegeven moment verdwijnt de verwondering en de wens dingen te begrijpen van de jeugd en maakt soms plaats voor een gevoel dat men alles (beter) weet. Met die instelling kan het juist moeilijk worden om nieuwe dingen te leren.