1 uur geleden
@zoefzoef ik had een soortgelijk probleem. Een vriendje van een zoon had een "nieuwe" tweedehands MTB gekocht met een rammelende trapas. Gelukkig standaard Shimano. Helaas bleek de oude echt versleten. Ik had wel een oude liggen, die nog bruikbaar was, maar dat was een 68mm in plaats van een 73mm. Heb die er uiteindelijk toch in gekregen. Helaas bleek daarbij dat mijn voor zeer weinig geld in Denemarken gescoorde bouwmarkt versie trapassleutel wel aan de metalen kant, maar niet aan de plastic kant paste, dus maar teruggegrepen op mijn oude. Hij zal net een fractie te dik zijn ofzo. Helaas zei uiteindelijk de plastic lagercup knak. Ik vermoed dat de schroefdraad 5mm eerder stopte als gewenst vanwege het lengte verschil. Gelukkig zat ie wel al goed vast.
Ik was vandaag ook niet blij omdat de kap van m'n Milan wel heel erg zuinig is gelamineerd en daardoor bij de flinke regen niet geheel waterdicht. Er drupte wel erg veel aan de binnenzijde, zo'n beetje in het midden net voor het diepste punt van m'n zitje waar ik met een licht gekleurde korte broek op zat. Want het was wel zichtbaar waar de druppels terecht kwamen. Het kwam goed uit dat ik twee tassen bij me heb, waarmee ik op kantoor het zicht op het probleemgebied kon afdekken.
Ik was vandaag ook niet blij omdat de kap van m'n Milan wel heel erg zuinig is gelamineerd en daardoor bij de flinke regen niet geheel waterdicht. Er drupte wel erg veel aan de binnenzijde, zo'n beetje in het midden net voor het diepste punt van m'n zitje waar ik met een licht gekleurde korte broek op zat. Want het was wel zichtbaar waar de druppels terecht kwamen. Het kwam goed uit dat ik twee tassen bij me heb, waarmee ik op kantoor het zicht op het probleemgebied kon afdekken.