1 uur geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 uur geleden door Niels van der Wal.)
(1 uur geleden)Bianca F schreef:(2 uren geleden)Niels van der Wal schreef: Min of meer schemerde door dat ze het opgegeven hadden de auto te vinden. Teleurstellend, had ik niet verwacht.
Niels, pech, van der Wal
Dit zou ik niet accepteren. Sowieso moet je nog aangifte doen, dat moet je zeker niet laten ook niet wanneer ze je het idee geven dat het niets helpt. Zo moeilijk moet het echt niet zijn die automobilist te pakken. Of ze zijn bang voor hem, en dat is reden te meer hem op te pakken.
Ik zou ook een journalist van de plaatselijke krant uitnodigen. Zet die 19 hechtingen maar op foto met het verhaal hoe ze daar gekomen zijn. Wellicht gaat de politie dan iets vaker zijn best doen. En misschien komen er wel meer reacties over het weggedrag van die Captur.
Voorlopig accepteer ik het niet, ik moet nog aangifte doen en ik heb dit verhaal aangemeld bij mijn rechtsbijstandsverzekering. Als de dader niet gevonden wordt is het noodfonds (ook van de overheid) aansprakelijk voor de schade. Ook dit kan een reden zijn goed te zoeken. Wordt dus vervolgt, maar het eind is minder goed dan verwacht.
Een bericht in de krant of op facebook zie ik niet zitten. Het geeft hooguit vermoedens, waar je niets mee kunt. Ik hoop dat de juridische kant meer wegen kent om tot de dader te komen; die hebben er vanuit ander perspectief dagelijks mee te maken.
Niels, onacceptabel, van der Wal
Het is gewoon erg lastig dat er veel Captur's rondrijden.
Klopt, en velen zijn geleased.
Als de eigenaar met een pin heeft betaald en dan hebben ze een verdachte.
Hij heeft er niets gekocht, op de beelden was volgens de politie te zien dat hij er gekeerd heeft. (te onscherp voor een nummerbord)
En op basis hiervan zou men zijn telefoon eventueel kunnen controleren en als jij dan ook GPS aan had staan.
Volgens de politie is er hier veel te veel verkeer om een telefoon op basis van gps te lokaliseren.
En of je iets van de verzekering kan trekken rondom je VM, daar ben ik jammer genoeg ook wat huiverig voor. Omdat we geen voertuig met kenteken zijn.
Schade is schade; ik weet dat ze zullen uitbetalen als de schade vastgesteld is. Velomobiel.nl gaat dit voor me doen; wat de schade aan mijn gezicht betekent, dat weet ik niet. Mijn gezicht heeft geen kenteken (wel kenmerken)
Niels, kenmerkend, van der wal
De verrijking zit in de beperking
Zelfbouw, M5blueglide, M5 lowrace (crmo), M5 lowracer (carbon), Quest 20", Quest 26", M5 Medium racer (prototype) Quest 26" (carbon), M5 Medium racer, DF, Snoek
Zelfbouw, M5blueglide, M5 lowrace (crmo), M5 lowracer (carbon), Quest 20", Quest 26", M5 Medium racer (prototype) Quest 26" (carbon), M5 Medium racer, DF, Snoek