1 uur geleden
(2 uren geleden)Jeroen S schreef: Warm maken is bij een metalen frame prima, maar bij carbon, met epoxy die zeer beperkt hittebestendig is zou ik er heel erg voorzichtig mee zijn. Gewoon niet doen!
Wit kan vet zijn, Campagnolo, Galli had erg wit vet. Witte korrel achtige uitslag kan corrosie zijn. Ook met slaan zou ik wat voorzichtig zijn, eerst eens de andere kant proberen wil ook nog wel eens helpen. Dus de andere cup, ook een klein stukje de verkeerde kan op wil nog wel eens helpen bij mij. Ik ben nog wel eens aan het zoeken welke kant ie ook al weer los moet, en als de fiets dan ondersteboven zit, helpt dat niet. Een poosje marineren in kruipolie wil ook nog wel eens helpen.
Ik weet niet of er bij M5 nog een aparte cup met schroefdraad in het frame zit, lijkt me eigenlijk wel. Maar goed die zit dan mogelijk alleen gelijmd en als je die ronde bus los tikt, dan draait alles.
Gelukkig staat er op beide kanten de kant aangeven waarop 'tighten' staat met de draairichting erbijo. Die andere kant moet ik 'm dus losdraaien
Uiteraard heb ik het aan beide kanten geprobeerd, maar het lukt me niet.Verhitten leek me idd niet verstandig. WD40 heb ik ergens in huis, dat ga ik eens proberen al verwacht ik dat dat geen zin zal hebben omdat ik niet denk dat het erin zal lopen.
Tja, het is simpel. Als dit niet lukt, dan komt er simpelweg geen kortere cranks op en zal ik toch het zitje moeten verplaatsen om 'm beter op mijn lengte te krijgen.