Op de M5 lowracer heb je niet zo heel erg veel keuze in voorbandjes. De standaard band vond ik wel heel erg smal. De Michelin Pilot in 451 bleek helaas de enige 20x 1 3/8 die inderdaad 1 3/8 of wel 37 mm breed was. Dat paste dus niet. Toen volgde een Schwalbe SX-R wat een perfecte band was, soepel, goede grip, 30 echte mm breed, snel. Heerlijk. Alleen was het na zo'n 500 km over en uit wegens karkas schade. Daarna volgde een 20 1 1/8 IRC Siren comp die 28mm breed zou moeten zijn maar helaas slechts 24 mm breed was in de schuifmaat. Verder wel een lekker bandje die er inmiddels iets meer als de Schwalbe op heeft zitten. Maar een tikje breder, zou wel lekker zijn. Maar de SX met een buil in het karkas liep al aan. Via Ai vond ik na veel zoeken uiteindelijk een blog van een japanner met een voeuwfiets die netjes met een schuifmaat bandjes had gemeten. Hem viel de 30,1 mm van een IRC Siren Comp in 20 x 1 3/8 wat tegen. Het blog was op z'n japans dus mogelijk vond ik hem daarom niet in een gewone zoekopdracht maar; YES! ik had m'n bandje.
En inderdaad het past. Let op de kier links tussen de vork en de band.
![[Afbeelding: IMG-4629.jpg]](https://i.postimg.cc/7CJ9jdnj/IMG-4629.jpg)
Ben er nu 2x mee naar m'n werk gereden en ik ben er blij mee. Net iets minder snel en soepel als de Schwalbe, de max druk is ook wat beperkt geloof ik. Heb er 6 bar in zitten. Zeker geen langzame band. Maar ik heb er een stuk meer vertrouwen in en da's me dat beetje langzamer wel waard. Nu nog zoeken naar een iets langere achterrem, mogelijk ligt die nog ergens in de garage in 1 van de vele bakken met onderdelen. Er zit al een extra gaatje in de brug. Dan kan daar ook een iets dikker bandje op dan 25mm. ( 28-30 mm) M5 Lowracer Allroad !
Deze lowracer is een latere met de dikke buizen en een 1 1/8 balhoofd. Ik ben er zeker van dat ie niet had gepast op m'n blauwe met 1 inch vork van 25 jaar terug. Die had duidelijk minder ruimte.
En inderdaad het past. Let op de kier links tussen de vork en de band.
![[Afbeelding: IMG-4629.jpg]](https://i.postimg.cc/7CJ9jdnj/IMG-4629.jpg)
Ben er nu 2x mee naar m'n werk gereden en ik ben er blij mee. Net iets minder snel en soepel als de Schwalbe, de max druk is ook wat beperkt geloof ik. Heb er 6 bar in zitten. Zeker geen langzame band. Maar ik heb er een stuk meer vertrouwen in en da's me dat beetje langzamer wel waard. Nu nog zoeken naar een iets langere achterrem, mogelijk ligt die nog ergens in de garage in 1 van de vele bakken met onderdelen. Er zit al een extra gaatje in de brug. Dan kan daar ook een iets dikker bandje op dan 25mm. ( 28-30 mm) M5 Lowracer Allroad !
Deze lowracer is een latere met de dikke buizen en een 1 1/8 balhoofd. Ik ben er zeker van dat ie niet had gepast op m'n blauwe met 1 inch vork van 25 jaar terug. Die had duidelijk minder ruimte.