Blij dat de Milan, na een logeerpartijtje in Dronten waar hij verwend is bij ICB met een uitgebreide checkup, nu echt heel merkbaar beter fietst. (en hij fietste eigenlijk al niet verkeerd
)
Niet zo gek natuurlijk: met een nieuw, groter achterwiel met een GP5000 (584 ipv 559) dat nu ook nog eens goed vast zit (zat wat speling in), nieuwe ketting/cassette, nieuwe lager voor (die was echt goed versleten), stijvere veren erin (de vorige eigenaar was Belg, daar zijn de zachtere veren natuurlijk noodzaak, in Groningen niet
), een fractie hoger op de poten voor (ivm het grotere achterwiel) en een aantal ingelamineerde verstevingen.
Gevolg een voelbaar stijvere fiets die smoother rijdt, beter accelereert, stiller is en ik schat zo'n 2/3 km/u hogere kruissnelheid
Echt heel blij mee! Ik kijk uit naar LEL over 3 weekjes
)Niet zo gek natuurlijk: met een nieuw, groter achterwiel met een GP5000 (584 ipv 559) dat nu ook nog eens goed vast zit (zat wat speling in), nieuwe ketting/cassette, nieuwe lager voor (die was echt goed versleten), stijvere veren erin (de vorige eigenaar was Belg, daar zijn de zachtere veren natuurlijk noodzaak, in Groningen niet
), een fractie hoger op de poten voor (ivm het grotere achterwiel) en een aantal ingelamineerde verstevingen. Gevolg een voelbaar stijvere fiets die smoother rijdt, beter accelereert, stiller is en ik schat zo'n 2/3 km/u hogere kruissnelheid

Echt heel blij mee! Ik kijk uit naar LEL over 3 weekjes
Milan SL Mk3 #039 - RaptoBike lowracer - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt