1 uur geleden
(1 uur geleden)walters83 schreef: Ben ik toch benieuwd wat voor jou de Tuna een betere keuze maakt ?
Ik zit zelf nog enorm in dubio of het nu toch weer een WAW moet worden of wat anders.
Hoor graag waarom jij de Tuna toch de betere fiets vind ?
Allereerst wil ik aangeven dat het een nogal kort-door-de-bocht quote is. Een fiets an sich is niet een betere of slechtere keuze. Het is de combinatie van de rijder en de fiets. Een snoek is volgens mij een geweldige fiets, maar met mijn 1,90m is het niets voor mij.
Toch durf ik deze quote wel aan met de gedachte dat als je het voor 100 rijders zou bepalen, ik verwacht dat meer dan 80% op de Tuna uit zouden komen.
Een tiller-stuur is voor mij persoonlijk een no-go, maar ik begrijp dat Ymte aan een tankstuur Tuna bezig is. En onlangs heb ik een proefrit gemaakt in een tankstuur Bülk. Dan merkt je wel het verschil in ontwikkeling tussen een ouder en nieuwer model m.b.t. snelheid.
Ik gebruik de fiets als dagelijks vervoermiddel en het gaat mij niet om de maximumsnelheid, maar de energie die ik nodig heb bij mijn snelheid. En daar denk ik dat de Tuna beter scoort dan de WAW. Ook het feit dat je gewoon een reservewiel mee kunt nemen lijkt me erg prettig. Ook denk ik dat de ruimte om spullen mee te nemen in de Tuna wat groter is, maar ik moet zeggen dat ik slechts zelden moet puzzelen bij het inpakken.
Voor mij heeft mijn WAW het grote voordeel in de prijs en de mogelijkheid om makkelijk te klussen. Het verschil in prijs tussen een nieuwe Tuna en een tweedehands WAW geeft veel ruimte om te investeren in verbeteringen aan de WAW.
Qua lengte zit ik op het randje van de mogelijkheden van de WAW. En als ik met Ymte praat moet ik omhoogkijken, dus verwacht ik dat ik prima in een Tuna zou passen.

Maar als je kijkt naar de uitspraak van 365Cycle ging die over de prijs van de nieuwe fiets en dan zou ik zelf waarschijnlijk voor een Tuna gaan, als er een tankstuur in zit.