1 uur geleden
In theorie past er een 35mm-band in het achterwielcompartiment van een Bülk, maar dan moet je ofwel het wiel verwijderen, ofwel een uur lang vloeken en tieren terwijl je de band er met een stok in probeert te duwen. Het wiel moet perfect gecentreerd zijn in de Bülk om aanlopen te voorkomen. Ik heb vaak gepleit voor een grotere wielkast, maar Jens wilde niet ook maar één centimeter bagageruimte opofferen. 's Winters reed ik wel met een 35mm Continental GP 5000 AS; ik hou persoonlijk van brede banden.
Ik kwam afgelopen weekend toevallig de discussie over de Schwalbe SX-R-banden tegen. Ik heb een setje 42mm 406-banden besteld bij Hollandbikeshop. Ze zouden afgelopen maandag al binnenkomen, maar er was een voorraadfout bij de winkel; hopelijk zijn ze er morgen. Ik ben benieuwd of ze echt net zo goed rollen als de POSR. Ik heb lichtgewicht velgen en was het zat om te proberen de POSR recht te monteren.
Ik kwam afgelopen weekend toevallig de discussie over de Schwalbe SX-R-banden tegen. Ik heb een setje 42mm 406-banden besteld bij Hollandbikeshop. Ze zouden afgelopen maandag al binnenkomen, maar er was een voorraadfout bij de winkel; hopelijk zijn ze er morgen. Ik ben benieuwd of ze echt net zo goed rollen als de POSR. Ik heb lichtgewicht velgen en was het zat om te proberen de POSR recht te monteren.