03-May-2020, 07:14 PM
Ik ben altijd wel een liefhebber van niet al te hard opgepompte banden. Dat fietst toch wat comfortabeler over drempels en klinkertjes. Vijf tochten geleden heb ik mijn banden maar weer eens opgepompt. De achterband begint te slijten, met name aan de zijkanten, dus is even goed oppompen wellicht beter voor een wat gelijkmatigere slijtage. En aangezien een band in de loop der maanden langzaam wat leegloopt, heb ik door het even stevig op te pompen ook weer wat marge gegeven.
Het zal voor sommigen van jullie niet als een verrassing komen, maar in de vijf tochten nadien heb ik telkens gemiddeld een kilometer per uur harder gefietst dan in de vijftien tochten daarvoor. Nooit aan gedacht dat een harde band waarschijnlijk minder rolweerstand oplevert.
Het zal voor sommigen van jullie niet als een verrassing komen, maar in de vijf tochten nadien heb ik telkens gemiddeld een kilometer per uur harder gefietst dan in de vijftien tochten daarvoor. Nooit aan gedacht dat een harde band waarschijnlijk minder rolweerstand oplevert.