Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
info / ervaringen gevraagd
#39
(17-May-2020, 07:34 PM)Jurrien schreef: Licht je beweringen toch alsjeblieft eens toe. Dan kunnen misschien iets leren van elkaar. Wat heeft het voor een zin om alsmaar die beweringen als feiten hier neer te gooien zonder onderbouwing? Doh
Fietsen doe je het efficiëntst door hoofdzakelijk gebruik te maken van je sterkste beenspieren. Dat heb ik reeds eerder geschreven. Simpel.
(17-May-2020, 02:36 PM)PietV* schreef: Ik hou het op dezelfde spieren, die je anders gaat belasten. Dat kan spierpijn opleveren.
(17-May-2020, 07:34 PM)Jurrien schreef: Dus tóch verschil in spiergebruik?
Geen verschil in het gebruik van je soort spieren, maar verschil in belasting of ontlasting. Bijvoorbeeld: Te zware belasting, verkeerde fietstechniek, zoals overdreven ronddraaien van de pedalen, waardoor de spieren geen kans krijgen te ontspannen en de bloedsomloop wordt beperkt. Te veel factoren om op te noemen. De een krijgt spierpijn, anderen zelden of nooit. Ik kan niet raden wat jij mogelijk fout doet.

Ik fiets nu 68 jaar, waarvan 24 jaar ook op en in een ligfiets. Weet nauwelijks wat spierpijn is na het fietsen en heb nog nooit chronische fiets relateerde klachten gehad. Had net mijn Alleweder gebouwd en ging, 48 jaar oud, vrijwel direct van huis naar Enkhuizen via Lelystad v.v. Totaal 130 km met de nodige fietsbruggen over de Lelystadse Dreven. Dezelfde traptechniek, hetzelfde trapvermogen en kon na afloop geen verschil merken in mijn beenspieren.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
info / ervaringen gevraagd - door flappy - 14-May-2020, 05:46 AM
RE: info / ervaringen gevraagd - door zeeuwwindje - 14-May-2020, 07:14 AM
RE: info / ervaringen gevraagd - door ErikvanD - 14-May-2020, 08:08 AM
RE: info / ervaringen gevraagd - door PietV* - 14-May-2020, 08:23 AM
RE: info / ervaringen gevraagd - door Jurrien - 14-May-2020, 08:30 AM
RE: info / ervaringen gevraagd - door GertBr - 14-May-2020, 09:25 AM
RE: info / ervaringen gevraagd - door ErikvanD - 14-May-2020, 09:40 AM
RE: info / ervaringen gevraagd - door Roepers - 14-May-2020, 09:54 AM
RE: info / ervaringen gevraagd - door voodoo - 14-May-2020, 05:44 PM
RE: info / ervaringen gevraagd - door emgaron - 14-May-2020, 10:45 PM
RE: info / ervaringen gevraagd - door Frutsel - 15-May-2020, 10:22 AM
RE: info / ervaringen gevraagd - door ErikvanD - 15-May-2020, 12:13 PM
RE: info / ervaringen gevraagd - door Frutsel - 15-May-2020, 12:20 PM
RE: info / ervaringen gevraagd - door ErikvanD - 15-May-2020, 01:20 PM
RE: info / ervaringen gevraagd - door PietV* - 15-May-2020, 07:38 PM
RE: info / ervaringen gevraagd - door ErikvanD - 15-May-2020, 08:55 PM
RE: info / ervaringen gevraagd - door Hoekie - 16-May-2020, 05:59 PM
RE: info / ervaringen gevraagd - door Roepers - 15-May-2020, 09:00 PM
RE: info / ervaringen gevraagd - door ErikvanD - 15-May-2020, 09:08 PM
RE: info / ervaringen gevraagd - door flappy - 15-May-2020, 10:40 PM
RE: info / ervaringen gevraagd - door Wim -de roetsende - 16-May-2020, 05:09 PM
RE: info / ervaringen gevraagd - door voodoo - 15-May-2020, 10:52 PM
RE: info / ervaringen gevraagd - door flappy - 15-May-2020, 10:56 PM
RE: info / ervaringen gevraagd - door voodoo - 15-May-2020, 10:59 PM
RE: info / ervaringen gevraagd - door PietV* - 16-May-2020, 12:54 AM
RE: info / ervaringen gevraagd - door PietV* - 16-May-2020, 07:45 PM
RE: info / ervaringen gevraagd - door Wim -de roetsende - 16-May-2020, 10:49 PM
RE: info / ervaringen gevraagd - door ErikvanD - 16-May-2020, 10:01 PM
RE: info / ervaringen gevraagd - door Hoekie - 17-May-2020, 06:22 PM
RE: info / ervaringen gevraagd - door PietV* - 17-May-2020, 07:50 AM
RE: info / ervaringen gevraagd - door Jurrien - 17-May-2020, 12:43 PM
RE: info / ervaringen gevraagd - door PietV* - 17-May-2020, 02:36 PM
RE: info / ervaringen gevraagd - door voodoo - 17-May-2020, 03:10 PM
RE: info / ervaringen gevraagd - door PietV* - 17-May-2020, 04:16 PM
RE: info / ervaringen gevraagd - door Jurrien - 17-May-2020, 06:08 PM
RE: info / ervaringen gevraagd - door ErikvanD - 17-May-2020, 06:53 PM
RE: info / ervaringen gevraagd - door PietV* - 17-May-2020, 07:01 PM
RE: info / ervaringen gevraagd - door Jurrien - 17-May-2020, 07:34 PM
RE: info / ervaringen gevraagd - door PietV* - 17-May-2020, 11:40 PM
RE: info / ervaringen gevraagd - door Jurrien - 18-May-2020, 07:40 AM
RE: info / ervaringen gevraagd - door Niels van der Wal - 18-May-2020, 09:34 AM
RE: info / ervaringen gevraagd - door PietV* - 18-May-2020, 09:08 AM
RE: info / ervaringen gevraagd - door ErikvanD - 18-May-2020, 10:52 AM
RE: info / ervaringen gevraagd - door PietV* - 18-May-2020, 11:37 AM
RE: info / ervaringen gevraagd - door Frutsel - 18-May-2020, 11:52 AM
RE: info / ervaringen gevraagd - door PietV* - 20-May-2020, 06:40 PM
RE: info / ervaringen gevraagd - door Jurrien - 21-May-2020, 01:09 PM
RE: info / ervaringen gevraagd - door PietV* - 21-May-2020, 04:50 PM
RE: info / ervaringen gevraagd - door Wim -de roetsende - 21-May-2020, 07:32 PM
RE: info / ervaringen gevraagd - door PietV* - 22-May-2020, 12:23 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Milan 4.2
Het is een enorme kl...Jeroen S — 11:26 PM
Milan 4.2
Update bij de buren ...Arend-Jan — 10:35 PM
Medeliggers onderweg
M'n vrouw wilde ook ...Jeroen S — 10:33 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Er zijn ook wel ande...Jeroen S — 10:32 PM
wat ze zeggen
Op de vraag of die e...Jeroen S — 10:22 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Haha, ik reken mezel...EnriceV82 — 10:04 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Zie ook hier.melle z — 07:12 PM
Medeliggers onderweg
Ik ben wel eens la...Wim -de roetsende — 06:35 PM
Medeliggers onderweg
Vanmiddag op het f...Hardloper — 06:18 PM
Medeliggers onderweg
Ik had op de alle ...datakneder — 05:56 PM
Medeliggers onderweg
Ik werd aangesprok...Wim -de roetsende — 05:03 PM
wat ze zeggen
Kinderen, die nog zo...Wim -de roetsende — 05:02 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Er staat wel een w...Wim -de roetsende — 04:58 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Er staat wel een waa...Roepers — 04:55 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Allen, alvast erg ...Wim -de roetsende — 04:50 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gideonaut, die brede...Jeroen S — 04:02 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Check die fiets gewo...ZoefZoef — 02:35 PM