Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spierpijn [split] Blijft de ligfiets beperkt tot een "niche"?
#46
(18-Jan-2022, 10:49 AM)PietV* schreef: Je bedoelt die "zonnetjes" Smile Wink Cool Big Grin Rolleyes Shy Sad Angry Blush Confused Dodgy Huh Idea Sleepy Undecided Cry Sick Arrow My . Voor mij ben je altijd duidelijk, maar dit forum draait niet om ons, maar voor een breed publiek met interesse voor ligfietsen en aanverwante apparaten. Die anderen denken Huh
Dat het bedrijven van topsport, vaak ongezond is, is wel duidelijk, we kennen allemaal beelden van hardlopers die waggelend over de streep komen, al die voetballers die telkens het nieuws halen wanneer ze geblesseerd zijn, en een tijd niet mee kunnen doen, oh wat ergg !! de wereld dreigt onder te gaan.
Ook in het professionele wielrennen zie je dingen waarvan je afvraagt of dat nog gezond is, dat je om in de top mee te kunnen draaien, zover moet gaan, dat wanneer je lichaam van boven tot onder néé zegt, je geestelijk zo sterk bent,  dan toch door te gaan, en dat wordt als het hoogst haalbare beschouwt, in de wereld er om heen.
Een paar jaar geleden het verhaal gelezen, van een jonge veelbelovende Belgische wielrenner, door trainen en wedstrijden in wisselend koude en warme weersomstandigheden, geen tijd passende kleding aan te doen, had hij een vorm van astma ontwikkeld. waar hij de rest van zijn leven mee leven moet, geld had hij weinig verdiend, met een beunhaas job had hij meer verdiend, achteraf gezien, zou hij het anders gedaan hebben.
Voor profs is het een manier om geld te verdienen, voor amateurs is dat niet het geval, zeker is het zo dat je door veel trainen je prestaties op een hoger niveau kunt brengen door eindeloos herhalen van dezelfde oefening, dat moet iedereen zelf weten, voor je gezondheid heeft dit geen voordelen.
Als ik zo terugkijk, heb ik me ook verbaasd over mensen die zo fanatiek waren met hun sport, plots er genoeg van hebben en dan niets meer doen?
Is het niet beter, je manier van bewegen te verdelen in verschillende richtingen, net als op de beurs, je moet je risico spreiden.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Spirituele ervaring - door PlantageBohémien - 18-Jan-2022, 01:02 PM
RE: Spirituele ervaring - door 365cycle - 18-Jan-2022, 02:40 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RDW baan Lelystad 1997
In 1994 werd in een ...Tom Fekkes — 03:40 PM
RDW baan Lelystad 1997
Pas bij de finish va...datakneder — 03:27 PM
VeloCam in Bülky
Henning vertelde...twilwel — 03:19 PM
RDW baan Lelystad 1997
Ik kwam dit filmpje ...GHOOGEN — 02:21 PM
Laka verzekering
Op een WhatsApp groe...Willeke_IGKT — 02:13 PM
Performer Highracer?
Kijk eens goed naa...Bob Hagendijk — 01:56 PM
Performer Highracer?
Ik heb er geen. Perf...Jeroen S — 01:44 PM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Oei, best heftig b...Hardloper — 01:17 PM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Oei, best heftig b...datakneder — 01:00 PM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Oei, best heftig ber...Dharm2004 — 11:46 AM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Als je met een autom...Willeke_IGKT — 11:29 AM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Maar als de ligfie...365cycle — 11:16 AM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Zorg eerst maar voor...Hardloper — 10:21 AM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
De prijzen van de ...datakneder — 10:12 AM
Naar welke muziek luister je?
Oh ja, Postmodern Ju...Oliver — 10:11 AM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Ik vermoed dat de ...Niels van der Wal — 10:08 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
berg ak is het gev...Wim -de roetsende — 09:43 AM