Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt?
#22
(19-Feb-2022, 10:29 PM)Willeke_IGKT schreef: Als ik de commentaren hoor van de vele dames op leeftijd die even met mij praten als ik de Quest parkeer denk ik dat het in en uit de VM 'stappen' veel makkelijker moet gaan zonder dat de VM daardoor zo langzaam wordt dat een brom bewijs nodig is.

Ik denk dat zo'n grote deur voor veel dames de stap in een VM veel makkelijker zou maken, maar dan moet wel de veiligheid, het rijcomfort en de snelheid acceptabel zijn en de prijzen niet veel hoger dan van de huidige VM, liever een stukje lager.

Wat denken jullie dat een doorslaggevende verandering zou kunnen zijn?

Het hoeft (nog) niet mogelijk te zijn, dit is dagdromen waar misschien ooit iemand een bruikbaar idee uit zou kunnen halen.
Ik reageerde op dit bericht betreffende elektrische velomobielen. Die worden in grote aantallen die meerdere fabrikanten aan de lopende band gemaakt tegen scherpe prijzen. Comfortabel, prima afgeveerd en gedempt, stabiel en veilig met een ruime instap en dito zit. Zeker voor de dames onder ons.[/quote]
(20-Feb-2022, 12:38 PM)Hoekie schreef:
(20-Feb-2022, 10:06 AM)PietV* schreef: Bij mij in het dorp rijden elektrische brommobielen
Maar compleet passief. Waarom denk je dat zovelen een ebike hebben? (inkoppertje)
Heb je zelf inmiddels ook een brommobiel?
Inderdaad bijna geheel passief. Maar wel milieuvriendelijk en met voldoende energie over om andere leuke dingen te doen die horen bij een gezonde leefstijl.
Ik krijg steeds meer de indruk dat sommige ligfietsers te beperkt denken over een breed scala van soorten vervoer en combinatie met gezond bewegen.
Kom zojuist weer uit het krachthonk, omdat ligfietsen wel erg eenzijdig is. Ik trek of duw namelijk nooit aan m'n stuur. Dus op de bukfiets het bovenlijf extra trainen in het honk. Als 70 + ben ik nog een topper daar. Ook met winterzwemmen. Mijn echtgenote is volop in beweging en we hebben beiden nog geen elektrische ondersteuning nodig. We prijzen ons gelukkig. Nogmaals, gun ieder het zijne en wees blij met je gezondheid. Ik spreek regelmatig met gehandicapten. Die zijn jaloers op fitte ouderen.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt? - door PietV* - 20-Feb-2022, 02:26 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
hey, weet iemand h...Tegelfanaat — 07:37 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb de trappers o...Gideonaut — 06:36 PM
Fiets Apps [Welke gebruik jij?]
Hier ook een 1040 ge...365cycle — 06:36 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Staan je trappers ni...365cycle — 06:25 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ah toch! Ja die af...Willeke_IGKT — 06:04 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Van Enschede naar ...Willeke_IGKT — 05:57 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Nog 89km! I can do t...Gideonaut — 05:54 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Van Enschede naar Ap...Gideonaut — 05:53 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
ik vandaag Murphy op...datakneder — 05:45 PM
Showcase fotogalerij
De rhododendrons zij...De tovenaar — 05:43 PM
Fiets Apps [Welke gebruik jij?]
. Daar is de Garmin ...Hardloper — 05:08 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Waar staat dat i...LigfietsWilsum — 04:40 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Een 6002 2RS lag...voodoo — 04:40 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Thanks for the tip...365cycle — 03:41 PM
Vering aanpassen aan bepakking?
Een hurricane is g...Raymond — 03:38 PM
Luchthapper in neusdeksel MilanSL?
Nodig is het wel, ...365cycle — 03:32 PM
Gereedschap onderweg
Ik heb de Topeak Ali...Raymond — 03:25 PM