Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen
#1
Nieuw hier, maar niet nieuw in de ligfietswereld. De laatste jaren rijdt ik weer meer bukfiets (een heerlijke tot alledags-ragbak gepimpte Santos 29er), waar ik vorige week door een onoplettende automobilist vanaf ben gereden. Wat me nu doet verzuchten: had ik dat maar op de ligger gedaan, dan was dat hoofd in ieder geval van minder hoog gekomen. De fiets is nog heel, ik wat minder, waardoor ik nu tijd heb om hier wat rond te neuzen. Ik lees al jaren af en toe mee, maar nooit structureel. 

Ik ben 55 jaar, waarvan ruim zo'n 35 jaar ligfietser. Ooit begonnen omdat we het wachten op treinen met Interrailen wel een beetje zat waren, en het feit dat je van A naar B gaat zonder het tussenstuk mee te maken. Toen heb ik mijn vriendin beloofd: volgend jaar op de ligfiets. Dat werden twee houten liggers die half Europa hebben gezien. Ook met andere liggers en gewone fietsen zijn we veel op fietsvakanties geweest.
In de loop der jaren daarna allerhande fietsen gebouwd/gereden, waaronder een vol geveerde carbon ligtandem, een Alleweder uit het bouwpakket, een gepopnagelde deelbare voorwielaandrijver, een superlage carbon Flevoracer met een 1-hand stuur. Het laatste project is al weer een tijd geleden (dat krijg je met kinderen en andere hobby's), een Hase-Pino-achtige ouder-kind tandem uit Carbon en een MTB frame (bouwverslag hier: http://tandembuilder.blogspot.com ).

Momenteel aan bruikbare liggers nog in de schuur:
  • FlevoRacer, gepimpte versie in 26" met staartstroomlijn (nog steeds een heerlijke fiets en heeft ook half Europa gezien, moet eigenlijk een nieuwe achtervork)
  • De ligtandem (wel in orde, niet in gebruik, vreet ruimte maar heeft wat emotionele waarde)
  • De lage FlevoRacer
  • En een een Roets, Thys 209. Geweldige fiets. Heeft het laatste jaar wat weinig aandacht gehad maar dat ga ik goed maken. Enige ligfiets ooit die geen natte rug op levert.
En daarnaast nog 10 andere fietsen voor een gezin van 4....

Na de klap kriebelt het nu toch weer. In ieder geval de Roets weer pakken en af en toe de FlevoRacer. Maar ook een velomobiel zou ik wel weer eens willen rijden. Die Alleweder was niet snel maar wel leuk, zelfs op vakantie. Het nieuwe spul is erg aan de prijs maar een niet al te oude Quest een beetje pimpen zou best leuk zijn.
Daarnaast heb ik me voorgenomen eindelijk eens te leren lassen, dan hoeft niet alles meer in Carbon. Hoewel, ik heb nog schetsen voor een voorwielaandrijver in de stijl van de door mij zeer bewonderde fietsen van John Morciglio (Youtube linkje) of de Franse Kouign Amann. Je weet nooit.

Groeten,
Merijn
Fietser en knutselaar en eventjes niet in vorm. Roets, FlevoRacer en diverse (carbon) zelfbouwers voor 1 of 2 personen
Antwoord }


Berichten in dit topic
Even voorstellen - door Merijn - 22-Feb-2024, 11:18 PM
RE: Even voorstellen - door Josligfiets - 22-Feb-2024, 11:53 PM
RE: Even voorstellen - door Lig-hen - 23-Feb-2024, 09:16 AM
RE: Even voorstellen - door Wim -de roetsende - 23-Feb-2024, 09:26 AM
RE: Even voorstellen - door ZoefZoef - 23-Feb-2024, 10:00 AM
RE: Even voorstellen - door Hardloper - 23-Feb-2024, 10:24 AM
RE: Even voorstellen - door Jeroen S - 23-Feb-2024, 10:43 AM
RE: Even voorstellen - door Merijn - 23-Feb-2024, 11:59 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Quest "opbokken"
hoe krijg je de &quo...=oNNo= — 10:43 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
hey, weet iemand hie...Boyd Maduro — 10:09 AM
Quest "opbokken"
Met Martin eens, met...Peter de Rond — 09:42 AM
Quest "opbokken"
Het lijkt me ook een...Frutsel — 09:40 AM
Fietstocht berichten en beelden
Ondanks veel gewic...365cycle — 09:27 AM
Quest "opbokken"
Met een ligfiets b...365cycle — 09:16 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Juist in Wallonië ...365cycle — 12:42 AM
`
Die heb ik ook, te...365cycle — 12:39 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Bij mn challenge f...Boyd Maduro — 12:19 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
België. De wege...Martin van Mourik — 11:52 PM
Fietstocht berichten en beelden
Gisteren ben ik met ...Martin van Mourik — 10:59 PM
Quest "opbokken"
Met een ligfiets ben...Gideonaut — 10:17 PM
Quest "opbokken"
Ik vind dat de trend...Martin van Mourik — 09:55 PM
`
Momenteel heb ik e...Tegelfanaat — 09:11 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Bij mn challenge fur...blokdoorn — 08:50 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
velomobielNL heeft t...Gideonaut — 08:22 PM
Quest "opbokken"
beter om 1x alles te...=oNNo= — 08:10 PM