22-Feb-2021, 01:54 PM
(21-Feb-2021, 08:54 AM)gideon schreef: ik het ritje op mijn Raptobike naar mijn moeder in Maartensdijk (utr.) nu eens niet via Capelle a.d. IJssel, Gouda-Woerden maakte maar via een nieuwe route: Krimpen, Schoonhoven, Nieuwegein langs de Lek. Heel mooie vergezichten.Daar fiets ik ook vaak! Inderdaad mooi uitzicht. Daarnaast is die ventweg van Krimpen naar Bergambacht een heerlijk stukje doorscheurweg, lekker overzichtelijk dus zelfs bij kruisingen kan je al vanaf grote afstand gaan anticiperen om je oversteek handig te timen. Wil je wat rustiger aan doen en wat meer in het groen rijden, dan kan ik de route door het Loetbos aanraden.
In Bergambacht is het bromfietspad even een beetje een zooitje; gelukkig zijn ze daar volgens mij een paar fietsverbod-bordjes vergeten waardoor ik met de QV meestal over de weg ging tot de ventweg weer begint (stukje voor Schoonhoven)
Daarna ken ik het niet zo heel goed, ik moet meestal in Schoonhoven de pont hebben.
Er is ook nog een leuke route die van Schoonhoven naar Gouda gaat, loopt o.a. door Stolwijk. Beetje afhankelijk van je uiteindelijke bestemming of dat handig is of niet.
En als je naar Maartensdijk moet, dan kan ik de route via de Meije ook van harte aanraden. Niet omdat het efficient is, maar mooi is het zeker!
De Meije is overigens wel even goed uitkijken, je kan er door alle onoverzichtelijke bochten niet echt hard en een enkele automobilist doet dat helaas wel.