28-Sep-2023, 09:59 PM
(28-Sep-2023, 09:34 PM)Tom Fekkes schreef: De vraag is of dit op een fietspad wel verantwoord is.
Door de toevoeging 'op een fietspad' lijk je voor mij te vragen of 68 km/h op een fietspad, ongeacht de situatie, verantwoord is. Mijn toevoeging 'ongeacht de situatie' geeft aan dat ik vind dat dit in het algemeen niet te zeggen is. In dit filmpje heb je een fietspad met 'rijbaan'-scheiding. Het is goed asfalt en behoorlijk ruim. Maar vooral is het een vrij recht fietspad met een behoorlijke verre blik vooruit. In mijn ogen is het in het algemeen op dit fietspad wel verantwoord.
Kijkende naar het filmpje zou ik persoonlijk de snorfiets niet op dat moment hebben ingehaald vanwege de tegenligger. Dat was in mijn ogen erg krap. Buiten dat zou ik, mocht ik ooit die snelheid kunnen halen, in geen van de andere beelden anders hebben gefietst. Maar ja... dagdromen. Die snelheid haal ik nooit.
Maar ondanks wat mijn persoonlijke visie is, vind ik de vraag wel een belangrijke die mensen vaker mogen stellen.