Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verkeersregels en verkeersgedrag[split] Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt?
#29
(23-Feb-2022, 02:47 PM)Wim -de roetsende schreef: Langs de rijbaan (3m, grijs asfalt) voor gemotoriseerd verkeer liggen hele brede fietsstroken (2x 2m, rood asfalt).
Vreemd genoeg rijdt 98% van de motorvoertuigen voor een groot deel op de fietsstrook.
Sommigen zelfs met 4 wielen, dat is echt krap hoor  Confused 

Ik heb dit gemeld, maar de politie gaat niet handhaven. Reden: nergens staat in de wet na hoeveel meter je deze fietsstrook weer moet verlaten. Dit moet dus wel, maar niemand doet het.

Gemotoriseerd verkeer mag hier namelijk wel op rijden, maar ze mogen geen verkeersdeelnemers op de fietsstrook hinderen. Het zijn dus echte fietsstroken met om de zoveel honderd meter een witte fiets erop geschilderd. Het zijn dus géén fietssuggestiestroken.

Als ik daar met de auto rijd, rijd ik dus wel keurig op het grijze asfalt. Heel veel tegenliggers gaan dan knipperen, terwijl ik keurig op tijd opzij ga. Mensen zijn er dus echt van overtuigd dat ze voor een deel op dat rode asfalt/de fietsstrook moeten rijden. Waarom ga je anders knipperen?
Fietsstroken met onderbroken strepen en fietssuggestiestroken zijn vrij te berijden. Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden. Geen verplichting om midden op de weg te gaan rijden. Op de fietssuggestiestrook is parkeren zelfs toegestaan. Op een fietsstrook met onderbroken strepen is stilstaan toegestaan. Alleen stil laten staan is verboden. Artikel 23 lid 1 sub b RVV 1990.
Alle toegestane handelingen op de onderbroken fietsstrook kunnen zelf leiden tot normaal verkeershinder. Alleen onnodige hinder kan strafbaar zijn.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Verkeersregels en verkeersgedrag[split] Hoe een velomobiel aan te passen voor een ... - door PietV* - 23-Feb-2022, 05:46 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Waarom heeft ie die ...365cycle — 05:48 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Denk dat leren insta...365cycle — 05:47 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Zou zo maar eens kun...Tegelfanaat — 05:44 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik ben alweer thuis ...Gideonaut — 02:47 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Is de post met deze ...Hoekie — 11:12 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De knoop vereniging ...Willeke_IGKT — 11:01 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Meer mannen dan vrou...melle z — 10:53 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wij, als internation...Willeke_IGKT — 10:39 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het staat voor I...Fietsbennie — 10:18 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Van Enschede naar ...Fietsbennie — 10:12 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Sterkte Gideon! Komt...365cycle — 09:47 PM
Gereedschap onderweg
- BBB multitool m...Martin van Mourik — 08:27 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
hey, weet iemand h...Tegelfanaat — 07:37 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb de trappers o...Gideonaut — 06:36 PM
Fiets Apps [Welke gebruik jij?]
Hier ook een 1040 ge...365cycle — 06:36 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Staan je trappers ni...365cycle — 06:25 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ah toch! Ja die af...Willeke_IGKT — 06:04 PM