Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
hey, weet iemand hier toevallig hoe groot de carbon tilhaak/ontluchtingsgat is op de Snoek?

(binnen en buiten diameter)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Status mooi op schema naar status 'Painting'. Nota bene eerder dan een order met een vroegere 'Expected delivery time'
Hij zou toch niet eerder komen Angel
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Mijne staat op Assembly Smile

In Sneek beviel mij me ook weer heel goed, dus kijk ernaar uit m'n eigen te mogen ophalen
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
(14-May-2024, 10:09 AM)Boyd Maduro schreef: hey, weet iemand hier toevallig hoe groot de carbon tilhaak/ontluchtingsgat is op de Snoek?

(binnen en buiten diameter)
39,5mm buitendiameter, ~ 38mm binnen
randonneur en verzamelaar van tegels zonder spreuken; rijdt sinds april 2023 in een Snoek
Antwoord }
Is de post met deze afbeelding van iemand die hier ook komt?

https://www.velomobilforum.de/forum/inde...st-1674426
[Afbeelding: Snoek-cover-nextgen.png]
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Zou zo maar eens kunnen  Tongue
randonneur en verzamelaar van tegels zonder spreuken; rijdt sinds april 2023 in een Snoek
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
Waarom heeft ie die vorm? Handvat?
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Luchtafvoer. 

Heb een betere foto op het Duitse forum gepost (je kunt op dit forum geen foto's uploaden, toch? moet je ergens anders hosten?)
randonneur en verzamelaar van tegels zonder spreuken; rijdt sinds april 2023 in een Snoek
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
(16-May-2024, 05:44 AM)Tegelfanaat schreef: Zou zo maar eens kunnen  Tongue

Big Grin



(16-May-2024, 08:17 AM)Tegelfanaat schreef: Heb een betere foto op het Duitse forum gepost (je kunt op dit forum geen foto's uploaden, toch? moet je ergens anders hosten?)

Nee, niet direct. Wel via bijvoorbeeld postimages. https://postimages.org/

[Afbeelding: snoek-cover-rood.jpg]
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Matthias Koenig style Cool

[Afbeelding: 7bba34330d56532a.jpg]

[Afbeelding: 47c08222b5ee1165.jpg]
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(08-Jun-2024, 11:15 AM)Arend-Jan schreef: ...ik eindelijk mijn eigen gloednieuwe SnoekL mag ophalen  Cool

Jochem heeft 'm al. Met een hele mooie modificatie. Die wil ik ook wel als ik ooit een Snoek-L ga bestellen.

Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(09-Jun-2024, 10:03 AM)Wim -de roetsende schreef: Jochem heeft 'm al. Met een hele mooie modificatie. Die wil ik ook wel als ik ooit een Snoek-L ga bestellen.



Nou maak je me nieuwsgierig. Je bedoelt het "wielen wisselsysteem"? Weet jij daar meer van? Foto's?

Ik zie bij de Snoek-L van Jochem wel ronde afdekkapjes bij de voorwielen maar verder geen idee.
[Afbeelding: Zoom-wielen-wissel-systeem.jpg]?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(09-Jun-2024, 10:03 AM)Wim -de roetsende schreef:
(08-Jun-2024, 11:15 AM)Arend-Jan schreef: ...ik eindelijk mijn eigen gloednieuwe SnoekL mag ophalen  Cool

Jochem heeft 'm al. Met een hele mooie modificatie. Die wil ik ook wel als ik ooit een Snoek-L ga bestellen.


No shit haha, we waren gisteren samen onze fietsen ophalen  thumb

Ik vraag me af of dat laatste je gaat lukken hoor, dat is speciaal voor hem gedaan, samen met een andere aanpassing, omdat hij nu eenmaal maar 1 arm kan gebruiken...
Een band plakken onderweg is voor hem vrijwel onmogelijk (probeer dat maar eens, met 1 hand!) dus hij wisselt een wiel (rijdt met een reservewiel aan boord).

Die foto hierboven is een crop van een foto van mijn Strava, maakte ik gisteren tijdens onze terugrit Smile

Ik heb nu ~175km gereden in mijn SnoekL (#009), en ben er heel blij mee. Hij is comfortabeler dan mijn Milan GT was, heb vooral echt meer ruimte onder de kap, terwijl ik zelfs iets meer rechtop zit dan ik daarin lag. De vering is beter en hij is (iets) stiller.
De Milan GT kon wel harder de bocht om, voordat hij een wieltje lichtte, maar ja, die was ook 3cm breder dan deze fiets.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , 365cycle
(09-Jun-2024, 02:20 PM)Arend-Jan schreef: Die foto hierboven is een crop van een foto van mijn Strava, maakte ik gisteren tijdens onze terugrit  Smile

Inderdaad Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(09-Jun-2024, 02:20 PM)Arend-Jan schreef: Ik vraag me af of dat laatste je gaat lukken hoor, dat is speciaal voor hem gedaan, samen met een andere aanpassing, omdat hij nu eenmaal maar 1 arm kan gebruiken...
Een band plakken onderweg is voor hem vrijwel onmogelijk (probeer dat maar eens, met 1 hand!) dus hij wisselt een wiel (rijdt met een reservewiel aan boord).

Ik ben echt wel bereid om daar een mooi bedrag voor te betalen, het zou mij veel rust geven tijdens de woon-werk-verkeer-ritten in het donker in de regen in de winter.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , Hardloper , 365cycle
(09-Jun-2024, 03:04 PM)Wim -de roetsende schreef:
(09-Jun-2024, 02:20 PM)Arend-Jan schreef: Ik vraag me af of dat laatste je gaat lukken hoor, dat is speciaal voor hem gedaan, samen met een andere aanpassing, omdat hij nu eenmaal maar 1 arm kan gebruiken...
Een band plakken onderweg is voor hem vrijwel onmogelijk (probeer dat maar eens, met 1 hand!) dus hij wisselt een wiel (rijdt met een reservewiel aan boord).

Ik ben echt wel bereid om daar een mooi bedrag voor te betalen, het zou mij veel rust geven tijdens de woon-werk-verkeer-ritten in het donker in de regen in de winter.
Dit is toch ook een optie die ik zou overwegen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(09-Jun-2024, 03:33 PM)Hardloper schreef:
(09-Jun-2024, 03:04 PM)Wim -de roetsende schreef:
(09-Jun-2024, 02:20 PM)Arend-Jan schreef: Ik vraag me af of dat laatste je gaat lukken hoor, dat is speciaal voor hem gedaan, samen met een andere aanpassing, omdat hij nu eenmaal maar 1 arm kan gebruiken...
Een band plakken onderweg is voor hem vrijwel onmogelijk (probeer dat maar eens, met 1 hand!) dus hij wisselt een wiel (rijdt met een reservewiel aan boord).

Ik ben echt wel bereid om daar een mooi bedrag voor te betalen, het zou mij veel rust geven tijdens de woon-werk-verkeer-ritten in het donker in de regen in de winter.
Dit is toch ook een optie die ik zou overwegen.

Blijkbaar is het geen optie.
 

(09-Jun-2024, 03:04 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik ben echt wel bereid om daar een mooi bedrag voor te betalen, het zou mij veel rust geven tijdens de woon-werk-verkeer-ritten in het donker in de regen in de winter.

Gewoon CCU's er onder en je bereikt dezelfde rust Wink
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hardloper
Of een fiets met open wielen kiezen, met als tussen optie de Tuna.

Aan de andere kant, als er vraag naar is kan het in de toekomst misschien wel een optie worden, net als de luikjes bij de derailleur.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , 365cycle , Hardloper
(09-Jun-2024, 07:09 PM)Hoekie schreef: Blijkbaar is het geen optie.
 

Gewoon CCU's er onder en je bereikt dezelfde rust Wink

Dan ga ik vragen of het voor mij een optie kan worden.

CCU's heb ik al.


@Willeke, de Tuna is een DFxl en die vind ik te groot. Ik heb echter nog nooit in de Snoek-L gezeten. Misschien vind ik die ook wel te groot.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , Hardloper
De SnoekL is langer dan de Tuna. Maar de Tuna is ietsje hoger, je zit iets rechter op. Ik denk dat je in de SnoekL met lange benen iets makkelijker nog grote cranks kwijt kan, maar dat is slechts een inschatting.

Ik heb bij mn voeten en knieën verticaal zoveel ruimte dat ik het schuimdeksel boven mijn knieën meeneem, net als in de QV (en vroegahh in de Quest). Ik vind het echt super fijn dat dat kan Smile

Qua lengte kan ik (met korte cranks!) in een kleine Snoek. Alleen gaat het bij mn schouders gewoon niet... En dan had ik dat schuimdeksel ook echt niet boven m'n knieën mee kunnen nemen.

Tegelfanaat, rij jij veel met de kap erop?

Dat derailleurdeksel van jou, met extra lucht-uitlaat, ziet er slim uit. Heb je het gedaan uit angst het deksel te verliezen of om de ventilatie/luchtstroom binnen te verbeteren?

Ik had het gisteren knap warm in de SnoekL (met kap erop, en het tempo lag ook relatief hoog). Ik heb een nacaduct in de kap, maar denk dat een extra uitlaat zou helpen.

Al typend bedenk ik me dat het natuurlijk heel makkelijk te testen is, door het standaard derailleurdeksel niet volledig te sluiten...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Hardloper , Hoekie
(09-Jun-2024, 08:49 PM)Arend-Jan schreef: De SnoekL is langer dan de Tuna. Maar de Tuna is ietsje hoger, je zit iets rechter op. Ik denk dat je in de SnoekL met lange benen iets makkelijker nog grote cranks kwijt kan, maar dat is slechts een inschatting.

Ik heb bij mn voeten en knieën verticaal zoveel ruimte dat ik het schuimdeksel boven mijn knieën meeneem, net als in de QV (en vroegahh in de Quest). Ik vind het echt super fijn dat dat kan Smile

Qua lengte kan ik (met korte cranks!) in een kleine Snoek. Alleen gaat het bij mn schouders gewoon niet... En dan had ik dat schuimdeksel ook echt niet boven m'n knieën mee kunnen nemen.

Zit je nou rechterop in de Snoek of in de Tuna?

Langere cranks heb ik niet nodig.

Schuimdeksel boven de knieën is handig. Had ik in de XS ook. Ik gebruik het schuimdeksel bijna nooit, maar bij hele harde regen is het prettig om het ding bij de hand te hebben.

Ik pas, net als jij, qua lengte ook in de kleine Snoek. Ik kan alleen nauwelijks ademhalen, want ik moet met mijn schouders helemaal naar voren gebogen gaan zitten.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper , Hoekie
(09-Jun-2024, 09:47 PM)Wim -de roetsende schreef: Zit je nou rechterop in de Snoek of in de Tuna?
In de Tuna zit je rechterop. In de Milan/Bülk lig je vlakker dan zowel Snoek als Tuna.
Voor mensen met een korte rug is een Tuna/DF XL niet zo handig, want dan moet je wat hoger zitten.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
(09-Jun-2024, 09:47 PM)Wim -de roetsende schreef: Schuimdeksel boven de knieën is handig. Had ik in de XS ook. Ik gebruik het schuimdeksel bijna nooit, maar bij hele harde regen is het prettig om het ding bij de hand te hebben.

Inderdaad, fijn bij onverwacht veel regen. Maar ook als je je fiets toch even ergens onbeheerd moet achterlaten, om hem af te sluiten (al doe ik dat bijna nooit, en zeker nu met een gloednieuwe wil ik dat echt niet haha).
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , John70
Nog een kleine update van mijn kant voor zij die interesse hebben:

Mijn tweede snelste langere rit tot dusver: 127 kilometer aan 47,3 km/u gemiddeld op (vaak) hetzelfde traject. Het gemiddelde tot slechte wegdek zorgt ervoor dat ik bijna altijd met een hoofdtelefoon rijd die het achtergrondgeluid wegfiltert, want zonder is dit niet te doen. 1 perfect nieuw aangelegd stuk asfalt rijdt zo zacht dat ik mijn hoofdtelefoon even kan afzetten. Met de nadruk op even want dat stuk is misschien tweehonderd meter lang.

Wanneer ik op de (auto)baan rijd is de Snoek relatief stil. Eenmaal op slechter wegdek zit je als het ware in een oorverdovende klankkast. Ik had geluk dat er niet veel verkeer was en dat de wind goed zat, wat wil zeggen dat ik vrij makkelijk tot kruissnelheden van 50-55 km/u kan rijden in beide richtingen. Er is 1 bepaald punt waar ik vanwege 2 krappe bochten moet vertragen tot 20 km/u, om erna weer op te trekken. Daar verloor ik in het begin al snel drie tientjes per keer, maar na een kilometer of 80 zakt dat een stuk minder snel. Het is ongezien hoelang de Snoek blijft uitbollen en hierbij nauwelijks aan snelheid inboet. In plaats van uit te bollen maak ik wel vaak de verkeerde beslissing door te laat beginnen remmen.

Een beter dieet en krachttraining heeft voor een betere fysiek gezorgd, maar ook dat ik minder goed pas in de Snoek, vooral met name aan mijn schouders die tamelijk rood zien na een langer ritje. Het overzicht in de Snoek blijft gewoon top, al heb ik wel spijt van de nacaduct die ik niet heb gekozen (kan ik wel nog laten installeren door velomobiel.nl). Als het iets warmer wordt, zet ik het vizier al snel een stuk open. Sommige Duitsers zeiden me dat dit een parachute-effect creëert, maar dat lijkt me overdreven. De voorzijde van de Snoek is volledig dichtgemaakt met tape (het gedeelte aan de lichten en het grotere gat vooraan). Vooral als het kouder is, gaf dit al een enorm verschil. En ik ben ervan overtuigd dat diit een positief effect heeft inzake de snelheid.

Wie snelheid zegt, zegt banden en dan ben ik blij dat de CCU met latex hun werk heel goed doet/blijft doen. Misschien komen er vooraan op de Snoek binnenkort andere velgen die de montage van de POSR makkelijker maakt. Ik had onlangs een setje besteld en kreeg ze er echt niet op (hetzelfde probleem had ik met de Pro one TT en die kreeg ik er maar nauwelijks op met de hulp van een Duitser). Diezelfde Duitser heeft me onlangs een filmpje gestuurd waarin hij de TT versie heel simpel op zijn nieuw aangekochte gemodificeerde velgen kreeg.

Achteraan heb ik de GP5000 proberen wisselen maar dat was niet te doen. Ik kreeg de bandenlichter zelfs niet onder de band. Maar goed, de GP5000 blijft gewoon een topband inzake snelheid en betrouwhaarbeid. Weet iemand (ongeveer) hoe snel een nog snellere achterband je maakt als je vooraan de CCU wisselt door de POSR? Er zijn er veel die beweren dat de POSR toch nog een stukje sneller is dan de CCU, wat goed kan zijn, ik vraag me alleen af hoeveel invloed zo'n achterband dan nog heeft wetende dat de GP5000 geen trage band is.

Ohja, voor ik het vergeet: eenmaal het dak thuisgelaten blijft het een fantastisch gevoel om cabrio te rijden Ik probeer nu ook vaker door de neus te ademen want laatst had ik weer prijs. Ik rijd ook volledig open, die foam cover laat ik gewoon thuis. Voor de rest geen opmerkingen.
Antwoord }
(24-Jun-2024, 03:25 PM)Snoek043 schreef: Mijn tweede snelste langere rit tot dusver: 127 kilometer aan 47,3 km/u gemiddeld op (vaak) hetzelfde traject. 
[...]
Ik had geluk dat er niet veel verkeer was en dat de wind goed zat, wat wil zeggen dat ik vrij makkelijk tot kruissnelheden van 50-55 km/u kan rijden in beide richtingen.

Dat is wel een lekkere route, als je met kruissnelheden van 50-55 km/u nog bij een gemiddelde van 47 km/u uitkomt.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(09-Jun-2024, 08:49 PM)Arend-Jan schreef: Tegelfanaat, rij jij veel met de kap erop?

Dat derailleurdeksel van jou, met extra lucht-uitlaat, ziet er slim uit. Heb je het gedaan uit angst het deksel te verliezen of om de ventilatie/luchtstroom binnen te verbeteren?

Even gemist dat je dit ook had gepost, van je pm kreeg ik een notificatie ?

Aanleiding was dat ik het deksel voor de 2e keer kwijt was en Eva zei "over een week hebben we en nieuw model ". Kan niet zeggen dat het er minder warm van is geworden, boven de 15 graden rij ik trouwens niet met de kap, hoogstens met de foam cover als ik ook regen verwacht.

Nu onderweg in Noorwegen, 's ochtends 7 graden dan is een warme Snoek met schuimdeksel toch wel lekker... Aan de andere kant, klimmen is dan wel zweten geblazen, zelfs bij 11° en 200W output. Ik kan het schuimdeksel boven mijn knieën kwijt maar dan raken mijn knieën 'm wel. Wat beter bevalt is het deksel achter je nek/hoofd, aerodynamics be damned ?

Ik gebruik die setup ook als pseudo luchtrem bij sommige afdalingen, dan gaat een 9% nog semi-gecontroleerd (totaalgewicht 105kg, 70mm trommels met koelribben van Lutz) maar het houdt niet over. Ook "gewoon" krijg ik de voorwielen niet geblokkeerd trouwens, als ik weer thuis ben ga ik daar toch eens (zelf, en/of door Theo) naar kijken.

[Afbeelding: IMG_2381.jpeg?rlkey=d9ad9mcnq5re6jkqyilq9cco8&raw=1]
randonneur en verzamelaar van tegels zonder spreuken; rijdt sinds april 2023 in een Snoek
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
OBT 2024 Rotterdam
Bij de laatste obt...365cycle — 01:46 AM
OBT 2024 Rotterdam
Bij de laatste obt r...Veloquest — 12:25 AM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Buff's heb ik hier o...Jeroen S — 12:09 AM
Indexing probleem
Hallo Jacco, Ik ve...Jeroen S — 11:48 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een n...365cycle — 11:44 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Het standaard nopp...Wim -de roetsende — 11:21 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een nor...Peter de Rond — 10:50 PM
Indexing probleem
Ik vind filmpjes Roe...Fietsbennie — 10:40 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Of juist wel, want j...blokdoorn — 10:35 PM
Dit draadje gaat nergens meer over
Bij links afslaa...Roepers — 10:28 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Ik bedoelde trams ...datakneder — 10:20 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Bij links afslaan ...365cycle — 10:05 PM
Kilometer topic
945 km nu. Maar ...365cycle — 10:02 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
In mijn oude fie...twilwel — 09:42 PM
Indexing probleem
Thanx Bob! Hiervoor...JaccovZ — 09:21 PM
Indexing probleem
Nog een tip: als fie...Bob Hagendijk — 08:38 PM
Kilometer topic
gemiddeld .... km/...Hardloper — 07:09 PM